اولین دوره جشنواره سراسری رادیویی «بانوی ایران زمین» با هدف توجه به مقوله عفاف و حجاب در قالب هنر صدا و نمایش رادیویی به همت فرهنگسرای سرو آغاز به کار کرد. 

جشنواره رادیویی

همشهری آنلاین-معصومه حق جو: فراخوان این جشنواره همزمان با هفته عفاف و حجاب منتشر شد و علاقه‌مندان می‌توانند بعد از ثبت‌نام در این رویداد فرهنگی شرکت کنند. 

شهرام پیری صدیق، کارشناس ارشد مدیریت رسانه و مدرس دوره‌های گویندگی و فن بیان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و دبیر این جشنواره رادیویی می گوید: اولین دوره جشنواره سراسری رادیویی «بانوی ایران زمین» با موضوع «حیا و ارزش‌های فردی و اجتماعی آن» برگزار می‌شود. این جشنواره در تلاش است تا به مقوله حجاب و عفاف درونی و ظاهری با نگاهی متفاوت از منظر حریم فردی و زندگی اجتماعی پرداخته و اثرات سازنده و مخرب آن در نوجوانان، جوانان و بانوان را مورد بررسی قرار دهد.

وی اضافه می کند: جشنواره در بخش‌های مختلف رادیویی نظیر نمایش رادیویی، برنامه ترکیبی رادیویی، روایت داستانی، گزارش مردمی و بخش ویژه خلاقیت (دوبله، نمایش تصویری، نمایش عروسکی و ...) برگزار خواهد شد و علاقمندان می توانند در یک یا چند بخش آن به صورت همزمان شرکت کنند.

دبیر جشنواره درباره داوران این جشنواره بیان می کند: با توجه به اهمیت موضوع، این جشنواره از داوران صاحب‌نظر و باسابقه در شبکه‌های سراسری رادیو بهره گرفته است که از آن جمله می‌توان به آقایان فریبرز صفی و مجید حیدری اشاره کرد. بدون شک دعوت از این چهره‌های صاحب نظر به ارتقای سطح کیفی این جشنواره کمک می‌کند. 

وی خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره با اعلام نتایج و اجرای نمایش‌های رادیویی منتخب به همراه اهداء هدایا به منتخبین بخش‌های مختلف از جمله نویسندگان برتر، گویندگان برتر خانم و آقا، صدا بازیگران برتر، ادیتورهای برتر، نمایش‌های رادیویی برتر و تهیه‌کننده‌های برتر برنامه های رادیویی در تاریخ پنجشنبه ۱۸ شهرویر ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. ثبت نام در این جشنواره از تیرماه آغاز شده و مهلت ارسال آثار تا ۲۰ مرداد خواهد بود.

براساس این گزارش، علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به پست الکترونیکی جشنواره به آدرس banooyeiranzamin@yahoo.com ارسال کرده یا فایل اثر را به شماره واتساپ ۰۹۳۰۸۴۶۹۷۴۴ ارسال کنند. ذکر مشخصات کامل با نام و نام خانوادگی و تلفن همراه صاحب اثر (کارگردان) و اجراکنندگان (پادکست، گزارش، برنامه و نمایش) و یک قطعه عکس از ملزومات ارسال اثر است. ثبت نام در این جشنواره رایگان و برای عموم علاقمندان در سراسر کشور آزاد است. 

کد خبر 615575

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha