سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۵:۱۳
۰ نفر

گروه‌ورزشی: ژوزه مورینیو اولین بازی رسمی خود به‌عنوان سرمربی اینتر را با فتح سوپرجام ایتالیا جشن گرفت.

در حالی که بازی با گل‌های سولی‌مونتاری و ماریو بالوتلی از اینتر و دانیله ده‌روسی و ووچینیچ از رم در وقت معمول با نتیجه مساوی 2 بر 2 به پایان رسید، اینتر توانست حریف خود را در ضربات پنالتی 6 بر 5 شکست دهد. به این ترتیب اینتر انتقام شکست 2 بر یک مقابل شاگردان اسپالتی در فینال جام حذفی که آخرین بازی این تیم به مربیگری روبرتو مانچینی بود را گرفت. رویترز به نقل از مورینیو پس از موفقیت تیمش می‌نویسد: «فکر می‌کنم ما سزاوار پیروزی بودیم.

اینتر در 45 دقیقه اول عالی بود اما رم هم خوب بازی کرد.» وی همچنین این بازی را پاسخ مناسبی برای آن دسته افرادی دانست که فوتبال ایتالیا را جذاب نمی‌دانند: «این پاسخی به آن عده است که می‌گویند فوتبال خوب در ایتالیا وجود ندارد. 4 گل در بازی زده شد و اگر تیم‌ها مثل ما و رم بازی کنند هر چیزی ممکن است.»

 وی همچنین از روبرتو مانچینی نیز یاد کرد و گفت: «این موفقیت من است اما پیروزی من در این بازی به خاطر مربی سابق تیم هم بود.» برونو کونتی، مدیر رم هم معتقد است فرانکو سنسی رئیس این باشگاه که یکشنبه گذشته درگذشت به عملکرد این تیم افتخار می‌کند. رم در دقیقه 90 با گل ووچینیچ از شکست گریخت اما خوان و کاپیتان فرانچسکو توتی که در دقیقه 86 برای اولین بار پس از جراحی زانویش در ماه آوریل وارد یک بازی رسمی شد، 2 پنالتی را هدر دادند تا این تیم نتواند از عنوان قهرمانی خود در سومین رویارویی متوالی با اینتر در سوپرجام دفاع کند.

کونتی در این باره گفت: «ما می‌خواستیم پیروزی در این بازی را به سنسی تقدیم کنیم اما من مطمئنم که او ما را می‌بیند و از نحوه بازی بازیکنان در این دیدار احساس غرور می‌کند. هر 2 تیم حق فوتبال را ادا کردند و ما به اینتر تبریک می‌گوییم. نمایش فوق‌العاده‌ای بود به خصوص در نیمه دوم اما وقتی سرنوشت بازی به ضربات پنالتی کشیده می‌شود، شانس خیلی مهم است. همه بازیکنان خوب، ممکن است پنالتی را از دست بدهند و ما باید از این بازی درس بگیریم.»

فیلیپ مکسز مدافع رم نیز پس از پایان بازی سعی کرد با شوخی ناراحتی هم‌تیمی‌هایش به خصوص خوان و توتی را از بین ببرد. وی در مصاحبه با کانال تلویزیونی رم گفت: «من به توتی و خوان گفتم که اگر من پنالتی می‌زدم حتماً گل می‌شد.» و در ادامه با جدیت افزود: «حتی بزرگترین بازیکنان هم می‌توانند اشتباه کنند. ما خوب بازی کردیم ولی این برای پیروزی کافی نبود. ما می‌توانستیم جلوی اشتباهات را بگیریم به خصوص در یارگیری بالوتلی که گل دوم اینتر را زد. بعد از نتایج ضعیفی که در بازی‌های دوستانه به دست آوردیم، در دیدار امشب بازی خوبی ارائه کردیم.»

کد خبر 61630

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز