بر اساس اعلام وزارت بهداشت در شبانه‌روز گذشته ۳۳ هزار و ۱۷۰ بیمار جدید مبتلا به کوویدـ۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع مبتلایان به این بیماری از ابتدای شیوع در کشور تاکنون به ۵ میلیون و ۲۵ هزار و ۲۳۳ نفر رسید.

کرونا در ایران

به گزارش همشهری‌آنلاین، بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت از دیروز تا امروز ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۳ هزار و ۱۷۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴ هزار و ۳۵۷ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۲۵ هزار و ۲۳۳ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۹۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۰۸ هزار و ۳۹۳ نفر رسید.

خوشبختانه تاکنون ۴ میلیون و ۲۳۷ هزار و ۳۱۵ نفر از بیماران بهبود یافته‌اند یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

۷ هزار و ۸۶۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۲۹ میلیون و ۶ هزار و ۲۸۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

همچنین تا کنون ۱۹ میلیون و ۹ هزار و ۶۲۳ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۹ میلیون و ۵۸ هزار و ۲۰۴ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق‌شده در کشور به ۲۸ میلیون و ۶۷ هزار و ۸۲۷ دوز رسیده است.

طبق اعلام وزارت بهداشت، تا ظهر روز گذشته ۲۷ میلیون و ۵۰۱ هزار و ۵۸۶ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شد. با احتساب آمار اعلامی امروز از سوی وزارت بهداشت، از ظهر روز گذشته تا ظهر امروز (۲۴ ساعت گذشته) ۵۶۶ هزار و ۲۴۱ دوز واکسن در کشور تزریق شده است. روز گذشته (۹ شهریور) نیز ۵۶۰ هزار و ۳۲۶ دوز واکسن در کشور تزریق شد.

گفتنی است در حال حاضر ۳۰۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهر در وضعیت نارنجی و ۳۲ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.
 

کد خبر 624109

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha