چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخست وزیر قطر اظهار داشت: امیر قطر در جریان سفر اخیرخویش به تهران پیشنهاد کرد که گفتگوهای مستقیم میان ایران و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برگزار شود.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، شیخ حمد بن جاسم بن جبر آل ثانی در عین حال اخبار منتشر شده مبنی بر دعوت امیر قطر از ایران برای شرکت در نشست آتی کشورهای حوزه خلیج فارس در مسقط در ماه دسامبر را تکذیب کرد.

نخست وزیر قطر گفت که این اخبار در راستای تیره کردن فضای حاکم بر منطقه انجام می‌شود.

شیخ حمد بن جاسم افزود: سفر اخیر امیر قطر به ایران با هدف آگاهی از دیدگاه ایران درباره رویدادهای منطقه و چگونگی برقراری امنیت و ثبات و عدم تشدید بحران در شرایط کنونی، صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: ناگزیر باید میان ایران و کشورهای حوزه خلیج [فارس] تفاهم وجود داشته باشد بنابراین امیر قطر عقیده داشت که باید پیشنهاد برگزاری نشستی میان ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس به منظور رایزنی و بررسی راههای دستیابی به تفاهم درباره قضایای منطقه مطرح شود.

نخست وزیر قطر در عین حال گفت: این پیشنهاد بدین معنی نیست که این دیدار و گفتگوی مستقیم، درجریان نشست آتی شورای همکاری خلیج [فارس] در مسقط برگزار شود زیرا نشست این شورا دارای مواضع و دستورالعمل‌هایی است.

وی در ادامه افزود که پیشنهاد امیر قطر باید با رهبران شورای همکاری خلیج [فارس] بررسی شود و این مسئله به اجماع و اتفاق نظر این رهبران نیاز دارد زیرا هدف از برگزاری گفتگو با ایران این است که مستقیم و به منظور حل و فصل امور و تلاش برای برقراری امنیت و ثبات در منطقه انجام شود.

اظهارات نخست وزیر قطر در حاشیه نشست کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در جده مطرح شد.

یکی از حاضران در این نشست که شب گذشته (12 شهریور) برگزار شد؛ اظهار داشت: وزیران امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج [فارس] پیشنهاد امیر قطر را بررسی کردند اما در این زمینه تصمیمی اتخاذ نکردند به این اعتبار که این پیشنهاد باید در سطح رهبران شورای همکاری خلیج [فارس] بررسی شود.

عربستان سعودی، امارات، کویت، قطر، بحرین و عمان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را تشکیل می دهند.

 

کد خبر 62437

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز