دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
۰ نفر

اخبار مربوط به ناآرامی‌های گینه، کشوری در غرب آفریقا، قیمت آلومینیوم را به بالاترین سطح جهانی خود در ۱۰ سال گذشته رساند.

گینه

به گزارش همشهری آنلاین، گینه، کشوری در غرب قاره آفریقا، تأمین کننده اصلی بوکسیت، ماده اولیه آلومینیوم، در جهان است و بازار فلزات در پی نگرانی از اختلالات احتمالی در عرضه این ماده معدنی واکنش نشان داد.

ارزش آلومینیوم اکنون به بالاترین قیمت خود در بیش از یک دهه گذشته رسیده زیرا ناآرامی‌های سیاسی در گینه، نگرانی‌ها را در مورد تامین مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت این فلز افزایش داد.

در گینه، واحد نیروهای ویژه ارتش قدرت را به دست گرفته و قانون اساسی را تعلیق کرده است؛ الجزیره نوشت، این افراد با کودتا و دستگیر کردن رئیس جمهور مدعی ایجاد تغییر در ظاهر سیاسی این کشور شدند.

سران نظامی، دستور منع آمد و شد سراسری را «تا اطلاع ثانوی» اعلام کردند و از ارتش این کشور خواستند تا از ایشان حمایت کنند.

به گزارش بلومبرگ، این اتفاق بازارهای آلومینیوم جهانی را متزلزل کرد زیرا این بی‌ثباتی سیاسی احتمال اختلال در حمل و نقل بوکسیت را از تامین کننده اصلی جهانی، گینه، افزایش می‌دهد.

بوکسیت ماده اولیه مورد استفاده برای تولید آلومینا است که بعداً به آلومینیوم تبدیل می‌شود و گینه تا کنون، تامین بیش از نیمی از واردات چین، تولید کننده اصلی این فلز، را بر عهده داشته است.

کد خبر 625095
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha