جمعه ۱۵ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: توزیع کتاب های درسی سال تحصیلی جدید (88-87) دانش آموزان دوره‌های راهنمایی و متوسطه از جمعه (15 شهریور) در استان تهران آغاز شد.

به گزارش ایرنا، دانش آموزان دوره های راهنمایی و متوسطه که در روزهای قبل برای دریافت این کتاب‌ها در کتاب فروشی‌های محل نام نویسی کرده بودند، می‌توانند از امروز کتا‌ های خود را از این مکان‌ها تهیه کنند.

با اینحال کتاب‌های درسی از 15 مهرماه 87 به صورت تک جلدی در فروشگاه‌های انتشارات مدرسه و چاپ و نشر ایران در دسترس دانش آموزان قرار می‌گیرد.

کتاب‌های درسی همه مقاطع تحصیلی امسال در 928 عنوان و با شمارگان 141 میلیون جلد چاپ شده است.

کتاب‌های درسی دوره پیش دانشگاهی اکنون در اختیار مناطق آموزش و پرورش قرار گرفته و بلافاصله بعد از تشکیل کلاس‌ها، در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

کتاب‌های شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش نیز در اختیار مسئولان توزیع کتاب‌ها قرار گرفته است.

کتاب‌های درسی دانش آموزان دوره ابتدایی که هنگام نام نویسی هزینه آن دریافت شده بلافاصله بعداز بازگشایی مدرسه دراختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

اما درسال‌های اخیر برخی از کتاب فروشی‌ها به هنگام تحویل کتاب‌های درسی، نوشت افزار در قبال دریافت وجه، دراختیار متقاضیان قرار می‌دادند موضوعی که سبب نارضایتی خانواده‌ها شد. مدیرکل دفتر چاپ و توزیع کتاب‌های درسی وزارت آموزش و پرورش به این دسته از فروشندگان هشدار داد: فروشگاه‌های توزیع کتاب درسی به هنگام ارایه کتاب‌های درسی به دانش آموزان، حق ندارند به همراه کتاب‌های درسی، نوشت افزار و هر وسیله دیگر را بفروشند و با متخلفان برخورد می‌شود.

سید احمد حسینی بابیان اینکه بهای کتاب‌های درسی در پشت جلد هر کتاب درج شده است، از مسئولان مدارس دوره ابتدایی خواست لیست بهای کتاب‌های درسی را در مکان مناسب برای رویت خانواده‌ها و دانش آموزان نصب و بهای کتاب‌های درسی را برمبنای قیمت پشت جلد محاسبه کنند. 

وی گفت: همه کتاب‌های درسی دوره‌های ابتدایی، راهنمایی، متوسطه ، پیش دانشگاهی و برخی کتاب‌های فنی وحرفه‌ای به صورت فایل الکترونیکی "pdf" روی سایت اداره کل چاپ و توزیع کتاب‌های درسی به نشانی www.chap.sch.ir قرار گرفته است. [دسترسی به نسخه الکترونیک همه کتاب‌های درسی]

توزیع کتاب‌های درسی دانش آموزان دوره‌های راهنمایی و دبیرستان شهرستان‌های کشور از اول شهریور آغاز شد.

کد خبر 62518

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز