همشهری آنلاین: رئیس مجلس در پاسخ به یکی از نمایندگان گفت که نظام تصمیمی درباره ارتباط و گشایش دفتر حفاظت از منافع آمریکا در ایران نگرفته است.

به گزارش مهر علی لاریجانی یکشنبه (17 مهر) در پاسخ به نماینده سمیرم که از وی خواست تا اطلاعاتی در مورد مباحث مربوط به رابطه ایران با آمریکا و گشایش دفتر حفاظت منافع آمریکا به نمایندگان داده شود اعلام کرد که نظام تصمیمی درباره ارتباط و گشایش دفتر حفاظت از منافع آمریکا نگرفته است.

بهروز جعفری در پایان جلسه علنی امروز در اخطار قانون اساسی خود با استناد به اصل 84 مبنی بر اینکه هر نماینده در برابر تمام ملت مسئول است و حق دارد در تمام مسائل داخلی و خارجی کشور اظهارنظر کند، تصریح کرد: اخیرا صحبت‌هایی از زبان مسئولان اجرایی در رابطه با رابطه با آمریکا مطرح شده است. قبل از آن نیز راجع به گشایش دفاتر حفاظت منابع آمریکا در کشور بحث‌هایی مطرح بوده است که نمایندگان از آن بی‌اطلاع هستند.

وی درادامه اظهاراتش گفت: اگر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اطلاعاتی دارد، در اختیار ما قرار نداده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی پاسخ داد: این اخطار ربطی به اداره جلسه علنی ندارد ولی هیچ بحثی در این زمینه مطرح نیست و کمیسیون امنیت ملی می‌تواند در جلسه این موضوع را توضیح دهد.

وی گفت: اگر بحثی در رسانه‌ها می شود به معنای کلیت نظام نیست و هیچ کدام از موارد مانند ارتباط و یا دفتر حفاظت چیزی نیست که نظام تصمیمی گرفته باشد.

کد خبر 62726

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز