سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۲
۰ نفر

افلاکی: تهاجم به اداره کل محیط‌زیست استان تهران، گرچه قابل پیش‌بینی بود اما هیچ کس تصور نمی‌کرد که مهاجمان، مدیرکل و کارکنان این اداره را مورد ضرب‌وشتم قرار دهند.

نکته درخور توجه آنکه هر چند مهاجمان خود را از اعضای تعاونی زیتون معرفی می‌کردند اما بررسی‌های اولیه نشان داد که زمین‌خواران محرک اصلی این ماجرای تلخ بودند؛ این نکته‌ای است که دکتر محمد باقر صدوق، مدیرکل محیط‌زیست استان تهران  همان روز در گفت‌وگو با همشهری برآن صحه گذاشت.

این موضوع سبب شد دیدگاه دکتر معصومه ابتکار، رئیس کمیته محیط‌زیست شورای اسلامی شهر تهران، را در این خصوص جویا شویم.

وی با تاکید براینکه این ماجرا به هیچ عنوان مورد تایید نیست و باید عاملان آن پاسخگوی کار خود باشند، به همشهری گفت: اعضای تعاونی زیتون قبلا هم جلوی شهرداری و شورای شهر تحصن کرده و اعتراض خود را نشان داده‌اند.

این حق شهروندی آنهاست اما باید هرگونه اعتراضی در چارچوب قانون باشد نه اینکه عده‌ای به بهانه اعتراض، تعرض کنند و کارکنان و مدیر اداره را مورد ضرب‌وشتم قرار دهند.

وی افزود: اگر از منظر واقع بینانه به مسئله تعاونی زیتون نگاه کنیم باید گفت که دولت هنوز برای این اراضی تعیین تکلیف نکرده و زمین‌های معوض همچنان در ابهام است.

وقتی عده‌ای از سیاستمداران وعده می‌دهند باید پاسخگو باشند. به‌نظر می‌رسد وعده دادن و عمل نکردن و به‌طورکلی مجموعه شرایط باعث شده طاقت برخی از اعضای تعاونی تمام شود و درنتیجه بر اثر برخی تحریکات دست به چنین اقدام غیرقابل‌قبولی بزنند.

ابتکار تصریح کرد: کمیته محیط‌زیست موضوع زیتون را در دستور کار خود قرار داده و براساس مصوبه شورا با جدیت دنبال می‌کند. به همین منظور چندی قبل این کمیته برای بررسی و ارائه راهکار از مسئولان ذیربط دعوت کرد و طی نشستی این مسئله بررسی شد.

از جمله در آن نشست نماینده شهرداری گزارش مفصلی از وضعیت موجود ارائه کرد. در این نشست تحلیل برخی نمایندگان سازمان‌های ذیربط این بود که مسئله زمین معوض به‌طور جدی پیگیری نمی‌شود. موضوع دیگر این نشست بررسی مشکلات زمین‌های معوض پردیس بود.

رئیس کمیته محیط‌زیست ضمن انتقاد از بی‌توجهی برخی دستگاه‌های ذیربط به معضل اراضی معارض سرخه‌حصار گفت: در حالی که برخی سازمان‌های ذیربط حتی از شرکت در این جلسه سر باز زدند، نماینده شهرداری با حضور در این نشست و ارائه گزارش مفصلی که مبتنی بر آمار بود نشان داد که به‌طور جدی و با حساسیت مشکل تعاونی زیتون را پیگیری می‌کند که این واقعا جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با تاکید براینکه اگر تکلیف زمین‌های معوض روشن شده بود تا افراد ذیحق زمین معوض بگیرند دیگر شاهد بروز چنین رخداد تلخی نبودیم، خاطر نشان کرد: کارگروه فضای سبز و باغات کمیته محیط‌زیست مسئله را در دست پیگیری دارد و در این زمینه از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کند.

کد خبر 62849

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز