بعید است در گذر از بزرگراه شهید حقانی، حصار سبز رنگ یا نقاشی‌های دیواری که بانوان را در مشاغل مختلف نشان می‌دهد، توجهتان را جلب نکرده باشد.

بهشت مادران

همشهری آنلاین_راحله عبدالحسینی: اگر این به این موارد توجه نکرده‌اید حتماً تندیس مادر را دیده‌اید که کودک خود را در آغوش کشیده؛ اینجا بوستان بهشت مادران است؛ بوستان اختصاصی بانوان در منطقه ۳ و یکی از ۵ بوستان اختصاصی بانوان در پایتخت. بوستان‌های اختصاصی بانوان از شنبه تا چهارشنبه فقط مختص بانوان است که با خیال راحت می‌توانند ورزش کنند، دور هم جمع شوند و در محیطی سرسبز و آرام در محفلی خودمانی گپ بزنند و دیداری تازه کنند. در این گزارش به بوستان بهشت مادران سر زده‌ایم.  

از آنجا که بوستان از صبح اول وقت به روی بانوان باز است، ایستگاه تندرستی با حضور مربی ورزش برگزار می‌شود. تجهیزات ورزشی از هر نوعی که بخواهید و مناسب ورزش برای شما باشد هم در این بوستان فراهم است. باور کنید ورزش در میان فضای جنگلی با پوشش گیاهی متنوع لذت خودش را دارد. برخی هم ترجیح می‌دهند در سکوت این بوستان یوگا انجام دهند. انتخاب برخی دیگر هم پیاده‌روی در جاده سلامت است.  

بوستانی بهشتی برای بانوان

اصلاً تعجب نکنید! درست است که این بوستان به نام مادران و بانوان سند خورده است اما روزهای تعطیل رسمی، آخر هفته و روزهای دیگر ساعت ۱۹ به بعد همراه همه اعضای خانواده می‌توانید راهی بوستان بهشت مادران شوید.  
 

بوستانی بهشتی برای بانوان

خانه فرهنگ حورا درست در میانه بوستان واقع شده و با انواع آموزش‌ها از آموزش‌های قرآنی تا هنری میزبان بانوان و کودکان است.  

بوستانی بهشتی برای بانوان

مساحت بوستان بهشت مادران ۲۰ هکتار است. تلاش شده همه امکانات لازم برای گردشگری و حضور بانوان در این بوستان فراهم شود. مسجد حضرت خدیجه(س) در ابتدای ورودی بوستان واقع است.  
 

بوستانی بهشتی برای بانوان

آلاچیق‌ها، آبنما، نیمکت، رختکن، استخر روباز، خانه سلامت و جاده تندرستی هم از دیگر امکانات این بوستان است. آلاچیق‌ها امکان خوبی برای دورهمی دوستانه و صرف یک چای و شیرینی است. پوشش گیاهای جنگلی در این بوستان تنوع خاصی دارد. کم‌کم هم درختان رنگ پاییزی می‌گیرد و جلوه بوستان صدچندان می‌شود.  
 

بوستانی بهشتی برای بانوان

اردیبهشت سال ۱۳۸۷ بوستان بهشت مادران در شرق بزرگراه شهید حقانی به‌عنوان نخستین بوستان اختصاصی بانوان افتتاح شد. بوستانی که بانوان بتوانند با پوشش متعارف و راحت در آن قدم بزنند، بدوند، ورزش و بازی‌های گروهی انجام دهند. این نکته را هم در نظر داشته باشید که در جای جای این بوستان تابلوی عکاسی و فیلمبرداری ممنوع نصب شده و این محدودیت عکاسی باعث آرامش خیال بانوان شده‌است.  
 

کد خبر 630373

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha