فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه اجرای چهل‌ونهمین مرحله از طرح رعد ضمن اعلام اجرای ۲۱۸ حکم قضایی به همت کلانتری‌های پایتخت در ۴۸ ساعت گذشته‏، از بی‌توجهی به حل مشکل ترافیک در تهران انتقاد کرد.

سردار حسین رحیمی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا،‌ سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ امروز در حاشیه اجرای چهل و نهمین مرحله از طرح «رعد» در پاسخ به پرسشی درباره حواشی مطرح‌شده پیرامون بادیگاردهای یکی از بازیگران سینما و تلویزیون که تصاویرش در فضای مجازی منتشر شده است،‌ گفت:‌ ما چیزی به نام بادیگارد نداریم و در بخش خصوصی هم چنین چیزی مطرح نیست. بحمدالله امنیت خوبی برای همه مردم برقرار است.

وی ادامه داد: شرکت‌هایی نیز دارای مجوز قانونی هستند مانند مراکز انتظام که اینها در تأمین امنیت محلات و اماکن عمومی به پلیس و کلانتری‌ها کمک می‌کنند اما اینکه چیزی به نام بادیگارد شخصی داشته باشیم درست نیست و چنین چیزی نداریم.

سردار رحیمی گفت: چیزی به نام بادیگارد در بخش خصوصی نداریم. تنها شرکت‌هایی که دارای مجوز رسمی هستند، نگهبان های محله‌اند که در کنار پلیس قرار دارند و با کمک کلانتری ها وظیفه امنیت را بر عهده دارند. غیر از آن، بادیگارد شخصی و افرادی که از این بادیگاردها استفاده می کنند، جرم است.

بی‌توجهی به معضل ترافیک تهران

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه از بی‌توجهی‌ها به حل معضل ترافیک در تهران نیز انتقاد کرد و گفت:‌ ترافیک تهران موضوعی قدیمی است که متأسفانه هیچ اقدام اساسی در مورد آن نشده در حالی که روزانه هزار دستگاه خودرو به تعداد خودروها در تهران اضافه می‌شود و هر روز حدود یک میلیون دستگاه خودرو هم وارد تهران و شب از آن خارج می‌شوند. ما شاهد آن هستیم که هیچ اقدامی برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده انجام نمی‌شود.

وی تصریح کرد:‌ متأسفانه اقدامی نیز برای تقویت حمل‌ونقل عمومی نشده است و تجمیع خودروها عامل ترافیک است. من از همین جا بار دیگر به مسئولانی که باید این بسترها را فراهم کنند، یادآوری می‌کنم که به فکر حل معضل ترافیک پایتخت باشند.

سردار رحیمی با بیان اینکه ترافیک در نیمه دوم سال افزایش می‌یابد‏، گفت: ‌در این ایام میزان استفاده از خودروی شخصی افزایش می‌یابد و تغییر ساعت و سرمای هوا نیز سبب افزایش حجم ترافیک می‌شود. بنابراین حتما باید دستگاه‌های مسئول و متولی در این زمینه فکری اساسی داشته باشند.

وی با بیان اینکه با این روند احتمال اینکه ترافیک تهران از وضعیت فعلی بدتر هم بشود وجود دارد، ‌افزود: ‌ما در جلسات مختلف این موضوع را منتقل کرده‌ایم.

سردار رحیمی درباره برگزاری مراسم عزاداری پایان ماه صفر نیز توضیح داد: ‌در این خصوص تمهیدات انتظامی لازم پیش‌بینی شده و همان‌طور که همکاران من در ایام عزاداری دهه اول محرم، اربعین و ... تمهیدات لازم را اتخاذ کردند، این بار ‌نیز اقدامات خود را انجام خواهند داد.

انهدام ۳۸ باند سرقت و دستگیری ۶۲۲ سارق و مالخر

همچنین به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ اظهار کرد: طی ۴۸ ساعت گذشته همکارانم در کلانتری‌های پایتخت ۲۱۸ حکم قضایی اجرا کردند که ۸۳ محل تجمع و پاتوق سارقان، ۲۰ مرکز مرتبط با مالخران، ۱۹ پاتوق اوباش و ۲۰ محل فروش مواد مخدر پاکسازی شدند. 

وی با بیان اینکه ۶۲۲ نفر از سارقان، مالخران، زورگیران، سارقان به عنف دستگیر شدند، گفت: ۳۸ باند سرقت در این‌ مرحله منهدم شدند و ۲ هزار و ۱۰۰ سرقت به ثبت رسید و ۱۵۶ خودرو و موتورسیکلت از سارقان کشف و ضبط شد و ۷۵۲ پرونده سرقت رسیدگی و مختومه شد.

سردار رحیمی با اشاره به دستگیری ۴۵ سارق متواری افزود: ارزش اموال مسروقه ۱۴ میلیارد و ۷۷۷ میلیون تومان است و در این طرح ۱۴ سلاح گرم، ۱۲۰ سلاح سرد، ۹۲ فشنگ و همچنین ۱۲۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره دستگیری ۲۶۲ خرده‌فروش مواد مخدر گفت: ۱۲ هزار و ۷۳۱ قلم کالای قاچاق کشف و ۲۲ قاچاقچی کالا دستگیر و همچین ۳۰ پرونده جرایم اقتصادی تشکیل شد که ارزش مالی اموال مکشوفه کالای قاچاق ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.
 

کد خبر 630382

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha