ویندوز ۱۱ آخرین نسخه سیستم عامل کامپیوتری شرکت مایکروسافت به صورت ارتقایی رایگان این هفته در اختیار دارندگان ویندوز ۱۰ قرار گرفت.

Windows 11

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بی‌بی‌سی  ویندوز ۱۱ تغییرات طراحی قابل‌توجهی پیدا کرده است: منوی شروع (Start menu) به همراه آیکون‌های نوار وظیفه (taskbar) در مرکز صفحه قرار می‌گیرد. هنگامی که روی دکمه شروع کلیک می‌کنید، منویی حاوی اپلیکیشن‌های با استفاده زیاد گشوده می‌شود. این منو تا حدی شبیه ظاهر منوی اپلیکیشن‌ها در تلفن‌های هوشمند است.

در طراحی ویندوز ۱۱ همچنین گوشه‌های گرد شده و ساده کردن نمای اغلب منوها و فولدرها به چشم می‌خورد. همچنین گزینه‌های جدید و بهبودیافته برای چیدن پنجره‌ها و مرتب کردنشان به صورت شبکه‌ای در اختیار کاربران قرار گرفته است.

«ویجت‌»ها که در ویندوز ویستا در سال  ۲۰۰۷ یک ویژگی محبوب بودند، بازگشته‌اند- اما به جای «شناور بودن» روی صفحه‌ای که کاربر آنها را رویشان می‌گذارد، در ویندوز ۱۱ ویجت‌ها در یک نوار کناری در سمت چپ قرار داده می‌شوند و همچنین با سرویس‌های مایکروسافت ارتباط دارند.

اگر کامپیوترتان با ویندوز ۱۰ کار می‌کند، نیازی به تغییرات سخت‌افزاری برای کار کردن آن با ویندوز ۱۱ ندارید. ویندوز ۱۰ نیز تا اکتبر ۲۰۲۵ همچنان بوسیله مایکروسافت پشتیبانی می‌شود و امنیت آن روزآمد خواهد شد.

کد خبر 630832

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha