چین در ادامه سیاست «تحمل صفر» در برابر کرونا گروهی از کودکان تا هفت ساله را در مدرسه‌ای در پکن پس از مثبت شدن آزمایش کرونای یکی از کارکنان برای ساعت‌ها از رفتن خانه منع کرد و چند کودک را برای اقامت دو هفته‌ای به یک مرکز قرنطینه فرستاد.

China

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین این حادثه که توجه والدین و ناظران در چین را به خود جلب کرده است، در هنگامی رخ می‌دهد که مجموعه‌ای از اقدامات سختگیرانه در شهر پکن که تا به حال ۴۰ مورد عفونت با سویه‌ی دلتای کرونا در آن شناسایی شده، به اجرا در آمده است.

اقدامات مشابهی در دست کم ۱۶ ایالت از ۳۱ ایالت چین نیز برای مقابله با موارد شیوع محلی کرونا انجام شده است.

انجام اقدامات سختگیرانه‌ پس از آنکه «کمیسیون ملی بهداشت» چین روز سه‌شنبه رسیدن شمار موارد کرونا به اوج خود را گزارش کرد، انتظار می‌رفت: این کمیسیون روز سه‌شنبه ۹۳ مورد جدید کرونای علامت‌دار ناشی از سرایت محلی را اعلام کرد که افزایش تقریبا دوبرابری نسبت به ۵۴ مورد روز قبل را نشان می‌دهد.

مدرسه ابتدایی «تجربی هواجیادی» در منطقه چائویانگ پکن روز دوشنبه بعدازظهر پس از آنکه یک معلم مبتلا به کروناویروس تشخیص داده شد، بسته شد.

والدین به مدرسه فراخوانده شدند و ساعت‌ها در بیرون مدرسه در انتظار اطلاعات درباره کودکانشان باقی ماندند که درون مدرسه قرنطینه شده بودند. بر اساس گزارش‌ رسانه‌های محلی، مقامات مدرسه گفتند که همگی بچه‌ها آزمایش شده‌اند و برخی از آنها باید شب را در مدرسه بمانند. بعد از والدین خواسته شد که به خانه بازگردند و برای کودکان لباس آماده کنند. به آنها گفته شد که دست کم برخی از کودکان باید برای ۱۴ روز به تاسیسات قرنطینه مرکزی فرستاده شوند و یک والد می‌تواند آنها را همراهی کند.

مقامات همچنین ۱۶ مدرسه دیگر را در چائویانگ تعطیل کردند، زیرا کارکنان این مدارس برای زدن واکسن یادآور به یک مرکز واکسیناسیون رفته بودند که همزمان معلم با ازمایش مثبت هم به آنجا رفته بود.

در همین حال نیمی از پروازهای برنامه‌ریزی‌شده فرودگاه پکن لغو شده‌اند و مقامات از مردم خواسته‌اند شهر را ترک نکنند یا اگر خارج از این شهر هستند، بازگشت به آن را به تاخیر بیندازند.در شهرهای دیگر چین نیز تعطیلی و انجام آزمایش‌های گروهی انجام شده است. دیسنی‌لند شانگهای برای دو روز تعطیل شده است وهمه مهمانان درون آن روز یکشنبه پیش از ترک آن آزمایش شدند.

مقامات چین از مردم خواسته‌اند ملزومات مورد نیازشان را در خانه ذخیره کنند تا در صورت قرنطینه عمومی دچار مشکل نشوند.

با اینکه هنوز حمایت گسترده‌ای  در میان مردم از تلاش‌های دولت چین برای پایین نگهداشتن میزان عفونت‌ها از کشورهای دیگر وجود دارد، اما تداوم سیاست دولت برای حذف کردن هر مورد شیوع کرونا در حالیکه بقیه جهان شروع به بازگشایی کرده است، باعث دلسردی عده‌ای هم شده است.

یک ساکن پکن در توئیتر نوشت:‌«هدف از این تداوم بی‌پایان راهبرد کووید صفر چیست؟ واکسن هم به ۸۰ درصد مردم داده شده است. آیا اعتمادی به واکسن‌های داخلی وجود ندارد؟ ما باید کروناویروس را به بخشی از زندگی‌مان بدل کنیم.»

کد خبر 635802

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha