محمدهادی عسکری، مدیر کل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌گوید سینمای مستند به دلیل ماهیتی که دارد بیش از هر مدیوم دیگر می‌تواند معضلات اجتماعی را به تصویر بکشد و این ظرفیت را دارد تا در زمینه آموزش هم از آن استفاده شود.

محمدهادی عسکری مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم

به گزارش همشهری آنلاین، محمدهادی عسکری درباره میزان توجه و استفاده از مستند در رسیدگی به معضلات اجتماعی گفت: سینما و به ویژه سینمای مستند یکی از تاثیرگذارترین ابزارهایی است که در حوزه فرهنگسازی در سراسر جهان نقش غیرقابل انکاری دارد. سینمای مستند به دلیل ماهیتی که دارد می‌تواند معضلات اجتماعی را بیش از هر مدیوم دیگری به تصویر بکشد. در سال‌های اخیر توجه به این مقوله و استفاده از این مدیوم در راستای رسیدگی و پیشگیری در زمینه آسیب‌ها و معضلات اجتماعی رو به افزایش است و معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم نیز با برگزاری جشنواره فیلم کوتاه و جشنواره عکس امید با موضوع ویژه «آسیب‌های اجتماعی» در تلاش است تا گامی در این مسیر برداشته باشد. بخش مستند نیز یکی از بخش‌های اصلی این جشنواره است و در دوره‌های اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

عسکری درباره استفاده از مستند برای توسعه آموزش گفت: امروز فیلم و محتوای تصویری در سراسر جهان تبدیل به عنصری با نقش تعیین کننده در بحث آموزش شده است. این نقش روز به روز پررنگ‌تر خواهد شد و دیدیم که شیوع کرونا نیز به آن سرعت داد. مستندهای آموزشی این ظرفیت را دارند تا در بسیاری از رشته‌ها جهت توسعه آموزش مورد استفاده قرار گیرند.

او درباره ضرورت و اهمیت برگزاری جشنواره سینما حقیقت گفت: جشنواره «سینماحقیقت» می‌تواند از طریق انتخاب‌ و نمایش مستندهایی که نمایش می‌دهد، در راستای فرهنگسازی در حوزه علوم اجتماعی و مسائلی که مردم و جامعه با آن در ارتباطند عمل کند. سینماحقیقت باید به عنوان یک جشنواره جریان ساز شناخته شده و از ظرفیت عظیمی که در این سال‌ها پدید آورده، به نحو مطلوبی برای فرهنگسازی استفاده کند.

پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت از ۱۸ تا ۲۵ آذرماه به دبیری محمد حمیدی‌مقدم برگزار می‌شود.

کد خبر 639581

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha