رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورا در انتصابات دخالت نمی‌کند چون انتصاب حق شهردار است و خود ایشان باید تصمیم بگیرند. 

مهدی چمران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهر، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران امروز یکشنبه ۷ آذر در حاشیه بیست و هفتمین جلسه این شورا در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز بدون حضور شهردار برگزار شد. در این جلسات رای‌گیری وجود ندارد و در واقع این جلسات به صورت مشورتی و برای تنظیم و بررسی برنامه‌هاست.

مران در رابطه با جلسه اخیر شهردار تهران و معاونانش با رئیس‌جمهور و عدم حضور اعضای شورای شهر تهران در این جلسه افزود: در این زمینه اطلاعی نداریم و موضوع را باید از شهرداری پیگیری کنید. 

وی درباره انتصابات بیان کرد: شورا در انتصابات دخالت نمی‌کند چون انتصابات حق شهردار است و خود ایشان باید تصمیم بگیرند. 

چمران همچنین افزود: اعضای شورا هم در حوزه نظارتی بر عملکرد و انتصابات نظارت می‌کنند و هر جا نیاز باشد، حتی اگر صمیمی‌ترین دوستان ما باشند، بدون شک تذکر می‌دهند و وظیفه شورایی خود را انجام می‌دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره احتمال دیدار شهردار تهران با سران قوا گفت: در جریان نیستم.

ان‌شاءالله مردم فلسطین هرچه زودتر به پیروزی نهایی دست یابند

چمران همچنین در بیست و هفتمین جلسه شورای شهر تهران  گفت: ۷ آذر روز نیروی دریایی است. در این روز نیروی دریایی صدام در خلیج فارس منهدم شد و به همین مناسبت روز نیروی دریایی نامیده شد. 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: این روز را به ارتش جمهوری اسلامی و همه پرسنل نیروی دریایی تبریک می‌گوییم و موفقیت‌های نیروی دریایی را از خداوند مسئلت داریم. ان‌شاءالله همیشه این قدرت و صلابت را حفظ کنند و در مقابل دشمنان نیرویی توانمند باشند.
چمران ادامه داد: روز ۸ آذر روز همبستگی با مردم فلسطین است و همبستگی مردم و دولت ما با مردم فلسطین قدیمی و ریشه دار است، در واقع از قبل از پیروزی انقلاب هم این همبستگی وجود داشت. 

وی بیان کرد: در دوران گذشته که اسراییل و فلسطین شکل گرفت به خاطر دارم مردم ما برای حمایت از مردم فلسطین آماده جنگ بودند که حکومت سلطنتی آن موقع مخالف این مسائل بود و حتی این افراد را دستگیر کرد. 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی موضع‌گیری‌های بسیار صریح و شجاعانه امام خمینی(ره) موجب شد ایران و فلسطین نزدیک‌تر شوند. 

چمران اضافه کرد: ما همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام می‌کنیم. ان‌شاءالله مردم فلسطین هرچه زودتر به پیروزی نهایی دست یابند و به سرزمین اصلی خود بازگردند و یکی از کشورهای مهم و مقتدر اسلامی را شکل دهند.

کد خبر 639928

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha