قیمت چیپس سیب زمینی، در فاصله آذر پارسال تا امروز، به‌طور میانگین ۸۰درصد افزایش یافته است.

چیپس بد است، چیپس خانگی بدتر!

به‌ گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه همشهری، انواع تنقلات و اسنک‌های شور و شیرین عرضه شده در سوپرمارکت‌ها ازجمله؛ انواع چیپس، پفک، پفیلا و انواع غلات حجیم‌شده شیرین، در فاصله یک‌سال گذشته افزایش قیمت زیادی داشته‌اند و نرخ برخی از آنها بعضا بیش از دو برابر گران شده‌اند.

مقایسه قیمت انواع چیپس در سوپرمارکت‌ها نشان می‌دهد: این خوراکی پرطرفدار در میان خانواده‌ها، ظرف یک‌سال بین ۷۵تا ۸۵درصد رشد قیمت داشته، هم‌اکنون قیمت هر ۱۰۰گرم چیپس، به بیش از ۱۰هزار تومان رسیده است. انواع چیپس‌های ۶۰گرمی که وزن معمول بسته‌های کوچک یک‌نفره است، صرف‌نظر از نام و برند آن، در آذر سال گذشته ۴هزار تومان قیمت داشت، درحالی‌که این روزها قیمت این نوع کالا به ۷هزار تومان رسیده است.

 بسته‌های بزرگ خانواده ۴۰۰گرمی برند چی‌توز هم که پارسال با قیمت ۲۶هزار تومان فروخته می‌شد، حالا ۴۸هزار تومان قیمت خورده و با ۵۰هزار تومانی شدن فاصله‌ای ندارد. پیش از این گران‌ترین چیپس‌های موجود در بازار را پرینگلزهای خارجی تشکیل می‌دادند که در سایه گرانی دلار قیمتشان تا ۱۰۰هزار تومان هم بالا رفت اما امروز قیمت چیپس‌های ایرانی هم به اندازه‌ای بالا رفته که در سبد اقتصادی خانواده‌های بچه‌دار نمی‌گنجد.

چیپس‌ها حتی در فاصله سه‌ماه گذشته هم رشد قیمت داشته‌اند و بسته‌های ۱۳۰تا ۱۳۵گرمی که تابستان ۱۴هزار تومان به فروش می‌رسید حالا ۱۵هزار تومانی شده‌اند. افزایش قیمت سیب زمینی در ۲‌ماه گذشته از عوامل تأثیرگذار بر گرانی انواع چیپس بوده است.

افزایش باورنکردنی قیمت چیپس | جدول قیمت‌ها

کد خبر 643588

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    7 1
    به هر حال بسته بندی هوا هزینه داره... من و شما از اینها خبر نداریم
  • ساسان IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    0 1
    در هرسایت تغذیه که وارد شویم این محصول سرشار از زیان منع شده است. هموارده بخشی از ده خوراکی ممنوعه معرفی میشود. نباید خورد.
  • ابی IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    0 1
    شوخی میکنی؟ چیزی بگو که گرون نشده باشه.گرفتی ما رو؟؟؟؟