شنبه ۶ مهر ۱۳۸۷ - ۱۳:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: پل نیومن بازیگر افسانه‌ای هالیوود و برنده جایزه اسکار در سن 83 سالگی درگذشت.

به گزاش خبرگزاری فرانسه نیومن روز جمعه 26 سپتامبر و به دلیل عارضه سرطان از دنیا رفت.[پل نیومن سرطان دارد]

جزئیات بیتشری از خبر مرگ نیومن منتشر نشده است. نیومن در ماه مه پیش به دلیل مسائل پزشکی یک پروژه از پیش برنامه‌ریزی شده را کنار گذاشته بود. نیومن که بازی درخشانی در فیلم‌هایی همچون لوک خوش‌دست، نیش، تابستان گرم و طولانی، بوچ کسیدی و ساندس کید و گربه روی شیروانی داغ داشت کارش را در دهه 1950 با بازی در تئاتر و تلویزیون شروع کرد به یکی از افسانه‌های هالیوود تبدیل شد.

 نیومن ده بار نامزد جایزه اسکار شد و یک بار در سال 1987 و برای فیلم رنگ پول موفق شد آن را کسب کند. نیومن دوبار هم به صورت افتخاری اسکار گرفت.

Actors Paul Newman (L) and Robert Redford are shown in a scene from their 1969 film "Butch Cassidy and the Sundance Kid" in this undated publicity photograph.

پل نیومن در کارنامه بازیگری خود همکاری زیادی با کارگردان‌های بزرگ نیم قرن اخیر سینما را داشته است؛ از آلفرید هیچکاک و جان هوستون و رابرت آلتمن گرفته تا مارتین اسکورسیزی و برادران کوئن.

این بازیگر افسانه‌ای در کنار بازیگران بزرگی هم بازی کرده است که از میان آن‌ها می‌توان به الیزابت تایلور، تام کروز، تام هنکس و رابرت ردفورد اشاره کرد. در این میان بازی نیومن در کنار ردفورد در فیلم‌های بوچ کسیدی و نیش بسیار به یادماندنی و معروف است.

نیومن تا پایان عمر با همسر خود با جووان وودوارد که او هم برنده جایزه اسکار بود زندگی کرد.

کد خبر 64399

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز