معاون اقتصادی رئیس جمهور از افزایش دو برابری یارانه‌ها از اول دی ماه طبق دستور آقای رئیسی خبر داد.

محسن رضایی

به گزارش همشهری‌آنلاین، محسن رضایی در مصاحبه اختصاصی با صدا و سیما با تبیین خبرهای خوش اقتصادی که پیشتر وعده انتشارش را داده بود، گفت: طبق لایحه بودجه قرار بود یارانه‌ها را برای سال آینده دو برابر کنیم، اما آقای رئیس جمهور تاکید کرد که افزایش یارانه‌ها برای سه ماه باقی مانده سال نیز اعمال شود.

وی افزود: مسئولان اجرایی تلاش خواهند کرد که در سه ماه باقی مانده سال نیز یارانه‌ها را دو برابر کنند و اگر این طرح به خوبی انجام شود هر خانوار ۴ نفره ۸۰۰ هزار تومان کالا و پول دریافت خواهند کرد.
آقای رضایی گفت: البته قرار بود این طرح از آذر اجرا شود، اما به علت بروز مشکلی به دی موکول شد و طبق این طرح بن کارتی در اختیار خانوارها قرار می‌گیرد که بخشی از یارانه‌ها به شکل کالا به مردم ارائه می‌شود، اما به علت این که این بن کارت آماده نشد به دی موکول شد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور افزود: خبر خوش دیگر این است که یکی از شیرهای خلق پول بدون پشتوانه در بودجه را که آذر تحویل مجلس دادیم بستیم یعنی یکی از عواملی که پول‌های بدون پشتوانه منتشر می‌کرد فروش ارزهای نفتی دولت به بانک مرکزی بود.

آقای رضایی گفت: این ارزها به بانک مرکزی می‌رفت و تبدیل به پایه پولی می‌شد و این پایه پولی در استخر نقدینگی کشور هفت برابر می‌شد به همین علت نقدینگی افزایش می‌یافت بدون آن که تأثیر قابل توجهی در تولید صنعت ملی داشته باشد.
وی افزود: ۵۰ سال بود که این رویه ادامه داشت یعنی از سال ۵۱ که درآمدهای نفتی ایران چند برابر افزایش یافت این مشکل به طور جدی‌تر و وسیع تری وارد اقتصاد ملی شد و متأسفانه این شیوه غلط تا همین دولت ادامه داشت.
آقای رضایی از نمایندگان مجلس خواست که کمک کنند تا این شیر به طور کامل بسته شود به نحوی که دولت ارزهای نفتی را به بانک‌های کشور و بانک ملی بفروشد و همین پولی که اکنون موجود است جابجا شود تا دیگر پول بدون پشتوانه که تأثیری در تولید ملی ندارد خلق نشود.

کد خبر 644539

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 7
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بلال IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    18 1
    تورم دهشتناک در انتظار همه ،دلخوش ندارید که به جمعیت فقرا اضافه خواهد شد
  • علی IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    6 0
    منظورتون از کالا چیه !! یخچال و تلویزیون و لباسشویی، یا برنج و روغن و گوشت قرمز و سفید !!! بهترین راه قطع یارانه و آزادی قیمتها است ولی بایستی در کنارش تشکیل سندیکاهای کارگری و کارمندی آزادانه شکل بکیره ، اونا خودشون هوای کارگراش و صنف های خودشونه دارن و هر اتقاقی بیافته کسی حقوق و دستمزدش زیر خط فقر نخواهد بود 👍👍
  • م IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    4 1
    خداکمک کنه
  • عبدالمجید محمدی اوندی IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    3 0
    جناب آقای دکتر رضائی شما می دانید که بختیارها خانواده پرجمعیت هستن من خانواده ۸ نفری هستم که ۶ فرزند ۳ دختر تحصیل کرده وسه پسر تحصیل کرده سربازی رفته مدت ۶الی ۷ سال داخل منزل بیکار وافسرده شدنه من با۱۳سال ۹ماه مستمربگیر تامین اجتماعی داخل اصفهان مستعحرماهی چهار میلیون کرایه خونه پرداخت می کنم خداشاهد هیچ گونه درآمد دیگه ندارم خواهشن کمکی به همچه خانوادهای بکنید
  • باران IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    4 5
    خیلی عالیییییییی
  • محمد IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    4 2
    خسته شدیم از بدبختی
  • NL ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    6 1
    آخ جون ، پس دلارهای من میشن پنجاه تومن ، قربون برادر رضایی برم.
  • مفلس فی العرض IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    3 0
    جناب رضایی، سال ۹۱ یک فروند یخچال فریزر سه کشو خریدم ۷۲۰،۰۰۰ تومان. دیروز صبح موتور سوزوند از کار افتاد . دیشب پول موتور و تزریق گاز شد ۲۷۵۰،۰۰۰ تومان.تعویض تسمه تایم پراید ۹۰ چهارصد و پنجاه هزار تومان و بقیه...... لطفا این صدقه دو برابر مال خودتون. دهک دهک راه انداختید.
  • فتح اله باقری IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    3 0
    بجای ایجاد اشتغال برای مردم ورونق اقتصادی وارتباط با دنیا با پرداخت چندرغاز یارانه ملت رو بدبخت کردید همین پرداخت اندک یارانه به مردم تورم 50درصدی ایجاد خواهد کرد واینکار باعث کاهش قدرت یارانه بگیران وکل مردم ایران میشود لطفا ی کم از اقتصاددانها درمورد مسائل اقتصادی کمک بگیرید
  • حسن IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    2 0
    آقای رضا یی شماروبخدادیگه یارانه نمیخایم که چندبرابرگرونی بشه
  • بهرام IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    2 0
    همون خبرهای بد رو بگید بهتره، خبر خوش نمی‌خواهیم.
  • م IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    1 0
    اگه به شکل خرید کالا یا بصورت ضمانت وام خرید مسکن باشه بهتره.درغیر اینصورت حجم پول مملکت زیاد و ارزشش کمتر و گرانی هم کمرشکن میشه
  • مالک اشتر علی IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    2 1
    اقای رضایی میگفت اگر دوستان شهیدم بگن چرا اینجوری شد میگم من سه بار اسم نوشتم این مردم بودن منو انتخاب نکردن خوب شما الان معاون اقتصادی هستی پس چرا بورس از اول بدتر شده همه قیمتای بورس دستوری زیر عرضه نگه داشتید
  • IR ۰۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    1 1
    ی وزیر وعده میده ی وزیر دیه تکذیب میکنه جم کنین
  • عادله IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    1 0
    ازاین حرفهازیادشنیدیم والبته ازقدیم میکن شنیدن کی بودماننددیدن
    • فاطمه IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      3 2
      داغون شدیم توگرانی باماهی ۳۰۰دارم زندگی میکنم کی باورش میشه