جمعه ۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴
۰ نفر

در حالی که تبلیغات متاورس امسال جهان را فراگرفته است، یکی از غول‌های فناوری چین در این فضا، نسخه‌ای از اکوسیستم مجازی را معرفی کرده که تاکنون بسیار ضعیف بوده است، اما به نظر می‌رسد آنها حرکت روبه رشدی را در این حوزه آغاز کرده‌اند.

بایدو

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت سی‌ان‌بی‌سی، متاورس را می‌توان به‌عنوان نسل بعدی اینترنت تعریف کرد؛ دنیای مجازی که در آن انسان‌ها از طریق آواتارهای سه‌بعدی تعامل دارند. فیسبوک در ماه اکتبر وارد این روند شد و نام خود را به متا تغییر داد و برنامه‌هایش را برای سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری در سال آینده اعلام کرد.

چین نیز به همین ترتیب پر از سرفصل‌های متاورس است. بیادو (Baidu) مستقر در پکن قصد دارد رویداد سالانه توسعه‌دهندگان خود را روز دوشنبه در دنیای مجازی اپلیکیشن متاورس خود، XiRang برگزار کند. این شرکت ادعا می‌کند که این اولین کنفرانس متاورس چین خواهد بود.

«ما جائه»، معاون شرکت بایدو گفت که توسعه این برنامه در دسامبر گذشته آغاز شد، اما هنوز ۶سال تا راه‌اندازی کامل باقی مانده است. در پاسخ به سؤالاتی مانند درخواست جزئیات در مورد جدول زمانی، او گفت: «این سوال بسیار خوبی است، اما من ممکن است پاسخ خوبی نداشته باشم.»

«ما جائه» گفت که برنامه بایدو، همانطور که در حال حاضر وجود دارد، می‌تواند میزبان ۱۰۰ هزار شرکت‌کننده مجازی برای کنفرانس روز دوشنبه باشد.

بیشتر بخوانید:

او گفت بایدو قصد دارد یک پلتفرم منبع باز برای توسعه‌دهندگان متاورس بسازد؛ زیرساختی برای دنیای مجازی

رویداد روز دوشنبه، افتتاح XiRang به روی توسعه‌دهندگان، عمدتاً در چین، در حال حاضر است.

کد خبر 645213

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha