فرزاد مؤتمن با اعلام اینکه فیلم «شبگرد» از سوی هیأت انتخاب جشنواره فجر رد شده، گفت: برای دریافت مجوز اکران عمومی فیلم اقدام کرده‌ام.

شبگرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، این فیلمساز که برای آخرین ساخته‌اش با نام «شبگرد» متقاضی حضور در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر بود، بیان کرد: صادقانه می‌گویم «شبگرد» را به جشنواره فیلم فجر ارائه کردم ولی آن را نخواستند؛ اشکالی هم ندارد.

او اضافه کرد: وقتی به کلیت فیلم‌های راهیافته به جشنواره نگاه می‌کنیم نکته‌ای جلب توجه می‌کند و آن هم این واقعیت است که از سال ۱۳۸۶ یک تهاجم خزنده برای حذف برخی فیلمسازها و جایگزینی آن‌ها با فیلمسازهای خاص و همفکر شروع شد و الان در حال رسیدن به شکل کامل خود است. موضوع تاسف‌آور این است که این تهاجم علیه فیلمسازها، از سوی سازمان سینمایی انجام می شود و با توجه به ابعاد گسترده‌ای که دارد پیش‌بینی می‌کنم این حملات شامل بازیگران هم بشود. در واقع تلاش بر یکدست کردن همه چیز است و در این بین هر آنچه درک نکنند یا از چیزی که در نظر دارند دور باشد به آن تهاجم می‌کنند.

کارگردان فیلم «سراسر شب» و «شب‌های روشن» که در ۳ دوره از جشنواره فجر نامزد دریافت جایزه شده بود، ادامه داد: در چین شرایطی مهم این است که فیلمسازان با هم متحد باشند چون خانه سینما هم برای حمایت نداریم. خانه سینما منفعل است، نمی‌تواند ما را متحد کند و عملاً به یکی از بازوهای اجرایی سازمان سینمایی تبدیل شده است؛ پس خود فیلمسازها باید با هم متحد شوند و به حذف، سانسور و توقیف فیلم‌هایشان اعتراض کنند. من خیلی خوشحالم که در مورد حذف فیلم «قاتل و وحشی» از جشنواره اعتراض‌هایی شد به خصوص آنکه بعضی از این اعتراض‌ها از خود فیلمسازها بود.

مؤتمن درباره برنامه‌ای که برای فیلم «شبگرد» دارد گفت:‌ تقاضای پروانه نمایش کرده‌ام تا فیلم را اکران عمومی کنیم. امیدوارم حداقل آنجا مشکلی پیش نیاید چون من فیلم را بر اساس فیلمنامه‌ای ساختم که پروانه ساخت گرفته بود و تغییری هم در آن ندادم.

کد خبر 646458

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha