همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی به دولتمردان آمریکایی هشدار داد تا دست از زورگویی بردارند.

به گزارش واحد مرکزی خبر رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع مردم منطقه نیروگاه قم در مسجد طفلان مسلم گفت: اگر استکبار و دولتمردان امریکا بخواهند زورگویی کنند تودهنی محکمی خواهند خورد.
 
   
لاریجانی سیاست آمریکایی‌ها را انکار اصل انقلاب اسلامی دانست و گفت: مقاومت 30 ساله ملت ایران استکبار را پشیمان کرده و دولتمردان آمریکایی می‌دانند که ایران در منطقه نفوذ بالایی دارد و هرگز تسلیم زورگویی دشمنان نخواهد شد.

وی اقتدار کشور در موضوع هسته ای را نمونه‌ای از استواری مردم در عرصه های بین‌المللی دانست و گفت: ستیزه جویان غرب که در ظاهر مسئولان کشور را به مذاکره دعوت می‌کنند باید بدانند صدور قطعنامه ها بر اراده ملت ایران کارساز نیست و دشمنان در آینده چاره‌ای جز تسلیم شدن در برابر خواست مردم ایران ندارند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر اروپا و آمریکا رفتار عاقلانه‌ای در پیش بگیرند پاسخ منطقی از ایران دریافت خواهند کرد.

لاریجانی گفت: ملت ایران طرفدار صلح و اهل تعامل است و از دیرباز تاکنون قصد تعدی و تجاوز به دیگران را نداشته است و اگر دولت ها رفتار خود را عوض کنند و زور گویی را کنار بگذارند پاسخ مثبتی از ایران خواهند شنید.

وی همچنین به بررسی طرح تحول اقتصادی دولت پرداخت ورگفت: مجلس از این طرح که با هدف اصلاح ساختار اقتصاد اجرا می شود، استقبال می‌کند.

رئیس مجلس از تشکیل کمیسون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی دولت در مجلس خبر داد و افزود: مجلس بنابر وظیفه ذاتی خود این طرح را بررسی می کند و این امر نشانگر کشمکش میان دولت و مجلس نیست.

لاریجانی کمک به رونق اقتصادی کشور و مهار تورم را هدف اصلی مجلس در بررسی طرح تحول اقتصادی دولت دانست و گفت : تصویب عجولانه این طرح و اجرای شتابزده آن تورم زا خواهد بود و مردم مطمئن باشند مجلس با تامل و کار کارشناسانه به بررسی این طرح خواهد پرداخت تا مشکلی بر مشکلات مردم افزوده نشود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: برخی مشکلات از جمله پارتی بازی جز با قانونگرایی از میان نمی رود و مجلس مصمم است قانون را اجرا کند.

وی همچنین به بیان برخی مشکلات قم به ویژه مناطق محروم آن پرداخت و گفت: با تشکیل کارگروه توسعه و عمران استان توسط دولت و حمایت های مجلس از این کارگروه ، استان قم در مسیر عمران و توسعه قرار گرفته است واین استان در آینده ای نزدیک شاهد پیشرفت های چشمگیر خواهد بود.

کد خبر 64868

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز