سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۹
۰ نفر

هلسینکی: افزایش خشونت در بین کودکان موجب شده است که مقامات دستور توقیف یک بازی ویدئویی که به تازگی روانه بازار شده و طرفداران زیادی دارد را صادر کنند

در این بازی ویدئویی شخصیت اصلی وارد یک کودکستان می‌شود و به زد و خورد با کودکان می‌پردازد. این در حالی است که چندی  پیش یک جوان 22 ساله وارد یکی از مدارس فنلاند شد و به سوی دانش‌آموزان شلیک کرد.

کارشناسان معتقدند بازی‌های ویدئویی نقش بسیار زیادی بر افزایش خشونت در بین کودکان دارند. البته هرچند نسخه‌های این بازی از فروشگاه‌ها جمع‌آوری شده است اما هنوز هم پایگاه‌های اینترنتی اقدام به عرضه این بازی می کنند.

بی احترامی به رئیس

نیویورک: تحقیقات نشان می‌دهد که بیش از نیمی از کارگران آمریکایی به رؤسای خود احترام نمی‌گذارند. در این بین بسیاری از کارگران معتقدند که رؤسای آنها به ایده‌هایشان توجه نکرده و  از ابتکار عمل آنها استقبال نمی‌کنند.

بنا بر این تحقیق روابط کارگر و کارفرما در صورتی مثبت خواهد بود که احترام دوجانبه وجود داشته باشد. اما هرچند قوانین کارگران را ملزم به احترام  گذاشتن به  کارفرما‌ها می‌کند، کارگران کمتر این اصول را رعایت می‌کنند.

کارگران شرکت کننده در این نظرسنجی می‌گویند: در شرایطی که اوضاع اقتصادی مطلوب نیست، رؤسا باید در جهت ایجاد امنیت شغلی تلاش کنند اما هنگامی که هیچ تلاشی در این زمینه مشاهده نمی‌شود، روابط کارگران با کارفرما تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

جالب اینکه حتی خیلی از کارگران از یک سلام و احوالپرسی ساده با کارفرمای خود هم دریغ می‌کنند.

2 تصادف در یک محل

اوهایو:  زنی که به فاصله 6 هفته 2 بار در یک تقاطع تصادف کرده به دنبال مسیر جدیدی برای رسیدن به خانه‌اش است.

این زن نزدیک به 2 ماه پیش در حال رانندگی بود که حین عبور از یک تقاطع در نزدیکی  خانه‌اش با یک دستگاه کامیون برخورد کرد و دچار جراحات سطحی شد.

اما در حالی که به تازگی آثار زخم‌ها در حال بهبودی بود، وی بار دیگر در همان محل با یک کامیون دیگر تصادف کرد. این تصادف که نسبت به تصادف قبلی شدید‌تر بود موجب شکستگی استخوان های این زن شد.

اکنون او در بیمارستان به سر می‌برد و سرگرم زیر و رو کردن نقشه شهر است تا مسیر دیگری را برای رسیدن به خانه‌اش انتخاب کند. شاهدان عینی می‌گویندکه حتی رنگ کامیون تصادف دوم باکامیون تصادف اول یکی بوده و در زمان‌های مشابه این تصادف‌ها اتفاق رخ داده است. این تصادف هاتنها تصادف‌هایی بوده که در 10 سال اخیر در این تقاطع به وقوع پیوسته است.

اخراج مدیران بیمارستان‌ها

پکن: به دنبال مرگ 8 نوزاد بر اثر عفونت، مقامات عالی‌رتبه 9 بیمارستان در چین از کار بر کنار شدند. گزارش‌ها حاکی از آن است که مقامات بیمارستان با وجود آگاهی از مرگ این نوزادان بر اثر عفونت تا چند روز موضوع را مخفی نگهداشته و برای رسانه‌ها برملا نکرده بودند.

این در حالی است که پزشکانی که با این نوزادان سر و کار داشتند نیز تا اطلاع ثانوی مجاز به طبابت نیستند.

پلیس می‌گوید از آنجایی که در ماه‌های اخیر موضوع شیر خشک‌های آلوده در چین خانواده‌ها را نگران کرده است،  مقامات بیمارستان تلاش کرده‌اند به طور خودسرانه از تشویش اذهان عمومی خودداری کنند.

اما پلیس می‌گوید این اقدام آنها خلاف قانون بوده و رؤسای این بیمارستان‌ها نباید در پست خود باقی بمانند. گفتنی است حتی معاونان و مشاوران رؤسای بیمارستان‌ها هم اخراج شده‌اند.

کد خبر 65214

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز