مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۷ - ۱۹:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر ستاد توسعه فناوری نانو ریاست جمهوری اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران در سال 2008 رتبه نخست منطقه را در دانش فناوری نانو به دست آورده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر علی محمد سلطانی در نشستی خبری افزود: کسب جایگاه علمی نخست در منطقه در حالی به دست آمده است که سال گذشته ایران در رتبه پنجم قرار داشت.

وی همچنین از برپایی نمایشگاهی از توانمندی‌های کشورمان در زمینه دانش و محصولات نانو فناوری از 22 تا 24 مهر خبر داد و تصریح کرد: در این نمایشگاه همه نهادهای فعال در حوزه های مختلف علم و فناوری نانو از جمله نهادهای ترویجی،آموزشی و پژوهشی، صنعتی وکسب وکارحضور خواهند داشت.

سلطانی هدف ازبرپایی نمایشگاه ملی توانمندی‌های ایران در فناوری نانو را اطلاع رسانی ازهمه فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه این فناوری، ترویج آن و همچنین آشنایی و همکاری نهادها و افراد فعال در حوزه فناوری نانو بیان کرد.

وی افزود: 15 غرفه از این نمایشگاه به توانمندی‌های دانشگاه‌های کشور، 6 غرفه متعلق به پژوهشگاه‌ها و 9 غرفه نیز به آزمایشگاه‌های تخصصی در زمینه فناوری نانو اختصاص خواهد داشت.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو ریاست جمهوری با بیان اینکه هم اکنون 50 دانشگاه کشور در زمینه فناوری نانو فعالیت دارند گفت: در هر یک از این دانشگاه‌ها حد‌اقل 5 طرح در زمینه فناوری نانو یا در دست اجرا و یا به پایان رسیده است.

وی شمار محققان فعال در زمینه این فناوری را در کشور که یا در دانشگاه به تدریس مشغول هستند و یا پایان نامه تحصیلات تکمیلی آنان به این فناوری اختصاص دارد دو هزار نفر بیان کرد و افزود: 40 آزمایشگاه ؛ 10 واحد ثبت ، حفاظت و فروش طرح (پتنت) ؛ 70 شرکت صنعتی و 20 شرکت دارای محصول در زمینه فناوری نانو در کشور وجود دارد

کد خبر 65220

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز