رئیس دادگستری نظرآباد با اعلام رسیدگی به پرونده قبرخواری در این شهرستان گفت: کم کردن عرض قبور واگذارشده، پیش فروش بدون مجوز قبور توسط معاون خدمات شهری و مسئولان خدمات شهری، پیش فروش بیش از ظرفیت قبور در آرامگاه، دوطبقه کردن قبور بدون مجوز قانونی و فروش غیرقانونی طبقه اضافه شده و فروش عمده قبور به برخی از پرسنل شهرداری از اقدامات مجرمانه متهمان است.

رئیس دادگستری نظرآباد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، روح الله احمدی با اشاره به رسیدگی به پرونده موسوم به قبرخواری در این شهرستان گفت: رسیدگی به این پرونده با عنوان اتهامی اختلاس، جعل و استفاده از سند مجعول، کلاهبرداری، انتقال مال متعلق به غیر و تضییع بیت المال آغاز شده و پس از انجام و تکمیل تحقیقات مقدماتی در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب نظرآباد، این پرونده با صدور کیفرخواست جهت رسیدگی و صدور حکم به دادگاه کیفری دو شهرستان نظرآباد ارسال شده است.

رئیس دادگستری شهرستان نظرآباد در استان البرز افزود: در این پرونده علاوه بر دو متهم اصلی که از مسئولین وقت مزار شهرداری نظرآباد بودند برای سه معاون و مسئول وقت خدمات شهری شهرداری نظرآباد نیز که با اهمال، تفریط و ترک فعل به همراه سوءنیت و ذینفع بودن در تصاحب وجوه حاصل از فروش قبور، بستر فساد و تضییع حقوق بیت المال را فراهم کرده بودند پرونده قضایی تشکیل شده است.

وی از وجود ۳۵۷ شاکی خصوصی علاوه بر شهرداری نظرآباد در این پرونده خبر داد و با تشریح فرایند پیچیده تحقیقات فنی، اطلاعاتی و استعلامات بانکی در این پرونده متذکر شد: اقدامات متهمان علاوه بر اختلاس، جعل و استفاده از سند مجعول، کلاهبرداری و تضییع حقوق بیت المال واجد عناوین مجرمانه دیگری نیز است.

احمدی اضافه کرد: کم کردن عرض قبور واگذارشده، پیش فروش بدون مجوز قبور توسط معاون خدمات شهری و مسئولان خدمات شهری،پیش فروش بیش از ظرفیت قبور در آرامگاه، دوطبقه نمودن قبور بدون مجوز قانونی و فروش غیرقانونی طبقه اضافه شده و فروش عمده قبور به برخی از پرسنل شهرداری از دیگر اقدامات مجرمانه متهمان است.

وی متذکر شد: در این پرونده حدود ۲.۵ میلیارد ریال اختلاس و ۱۵میلیارد ریال تضییع بیت المال انجام شده که برای ۵ نفر از کارکنان شهرداری نظرآباد کیفرخواست صادر و جهت رسیدگی و صدور حکم به یکی از شعب دادگاه کیفری دو شهرستان نظرآباد ارجاع شد.

کد خبر 654022

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • رحمان IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    6 0
    یعنی هر کی و هر کجا هر طور شده جیب ملت رو خالی میکنن. دست از سر قبر هم نکشیدن ...‌چرا ۵۰ سال پیش همچین چیزایی نبوده و الان هست؟؟
  • email@gmail.com IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    3 0
    چه ميكنن اين مسئولان همه چي تموم كه همه ي اهل قبور رو هم دريبل ميزنن !!!
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    1 0
    اعدام کنید، تا دیگه کسی از مدیران و مسئولان جرات نکنه
    • رجب صفروف IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
      2 0
      مشتی اینجوری باید ۸۰ درصد مسئولین رو اعدام کنند که.حالا شما تخفیف بده.هرجا اگر کسی اختلاس کرد اول باید اونکه این مسئولیت روبهش داده دستگیر کنند بعد خودش رو
  • IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    2 0
    اونا را ببرید توی همون قبرها یه در هم بگذارید از بالا براشون نون واب بفرستید بعد چهل روز درشون بیارین تنها راه مجارات اونا یا اینه یا دوماه برای مردم رایگان قبر بکنند
  • مصطفی IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    2 0
    دیگه کار از مرده خوری گذشته کوه خواری و دریا خواری و تپه خواری و جنگل خواری پدیده جدیدیه که فقط در این سرزمین شایع شده🤔
  • IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 0
    فقط باید گفت دنبال روسیه برید جنازه ها هم سر از کارخانجات سوسیس وکالباس وکودکمپوست درمیارن
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    خاک تو سرودن کنم.فقط همین یه مدل دوزدیرو کم داشتیم...مدیون زندها که بودین.مدیون مردها هم شدین....
  • محمد کریم زارع IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    باید اینا رو یک هفته توی این قبرها زندانی کرد
  • ف IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    آخه چرا خبر رو هی چند بار توضیح میدی .اینهایی که مدیر میشن واختلاس میکنن پرورش یافته همین دولت هستن.کسی که قبر رو اختلاس میکنه نمیتونه آدم باشه.باید جنازه ها رو بسوزونن که دیگه اختلاس نشه.البته برا اونم یه راهی پیدا میکنن.یگ فردی میخواد که قاطعانه چنتا از اینها رو اعدام کنه تا درس عبرت بشه.
  • فر شاد IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    تا زمانی که مشکل از ریشه حل نشه همینجور موارد جدید پیدا میشه همه ادمها که بد نبودن این شرایط هست که ادمها رو تا این حد متخلف میکنه لطفا از موردی برخورد کردن دست بکشید مشکل اصلی فرهنگی هست که حلال و حرام معنی خود رو از دست داده بجای قانون برخورد برای پیشگیری قانون وضع کنید کلاه خودمون رو قاضی کنیم ببینیم چرا مردم کشور ما ناسالم شدن
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    آی دادازبیداد پس این همه ایثار ازخودگذشتگی چه شد.
  • یکی مثل همه IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    0 0
    قبرخواری عادی شدی دیگه فازدو بهشت رضوان شهریار همین کار روانجام میدن کسی هم نمیتونه بگه بالای چشمتون ابرو هست یانیست
  • رجب صفروف IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    1 0
    ایرانی بالاخره هرکجا کار کنه یراهی برای کسب درامد بیشتر پیدا میکنه حالا چه از نده ویا مرده فرقی نمیکنه هدف پول بیشتر هست.