همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران از اقتداری برخوردار است که هیچ کشوری در منطقه نمی‌تواند در مقابل آن قد علم کند.

به گزارش ایرنا ، علی لاریجانی صبح شنبه 20 مهر در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی استان فارس در مجتمع شهید فعال شیراز خطاب به نیروهای مسلح گفت: شما یک قدرت ممتاز در منطقه به حساب می آیید و به همین دلیل، امروز جمهوری اسلامی ایران از اقتداری برخوردار است که هیچ کشوری در منطقه نمی‌تواند در مقابل ما قد علم کند.
رییس مجلس شورای اسلامی افزود: قدرت‌های بزرگ در صحنه بین المللی چنین قدرتی را در خود نمی‌بینند.

رییس قوه مقننه یادآور شد: ممکن است هر از گاهی آنها، ایران را تهدید کنند اما می‌دانند که چنین مصافی چه ضربه مهلکی برای آنان به همراه خواهد داشت.

وی افزود: فرماندهان آنها بارها در گفتگوها با رهبران سیاسی خود گفته‌اند که اگر به سمت عملیات نظامی با ایران برویم ما استعفا می‌دهیم چرا که جوهره نیروهای مسلح ایران را می‌شناسند.

لاریجانی تصریح کرد: نیروهای مسلح وضعیتی در جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده‌اند که موجب اقتدار کشور و بازدارندگی از تجاوز به ایران شده است.

رییس مجلس در بخش دیگری از سخنانش، گفت: اگر امروز همه مسئولان کشور به دنبال این هستنند که فضای کشور برای آبادانی، سازندگی و تولید باشد در پناه زحماتی است که نیروهای مسلح برای امنیت کشور می‌کشند.

وی افزود: مردم ایران قدردان زحمات نیروهای مسلح هستند و می‌دانند که تلاش آن‌ها موجب آبادانی، آسایش و عزت مندی کشو.ر ایران خواهد بود.

لاریجانی با اشاره به گزارش فرمانده نیروی انتظامی استان فارس درباره اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی، تصریح کرد: خوشحالم که با اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی برخی از جرایم در این استان کاهش یافته است. پیش از این برخی از گزارش‌ها نشان می‌داد که جرایم به عنف دراین استان افزایش باقته که متاسف می‌شدیم.

وی ادامه داد: استان فارس که دارای ویژگی‌های چغرافیایی و مردم شریفی است باید این مردم در آرامش روانی زندگی کنند اگر چند نفر شرور می‌خواهند با شرارت آسایش مردم را بر هم بزنند وظیفه شما است که با آنها برخورد کنید، ‌همه هم صدا درسرکوب این نیروهای شرور در کنار شما هستند.

لاریجانی افزود: استان فارس به دلیل موقعیت چغرافیایی و برخی ویژگی‌هایی که دارد، محل تبادل افراد شرور شده که اقتضا می‌کند نیروهای مسلح با همکاری نیروهای قضایی و مسئولان اجرایی با حساسیت این موارد را دنبال کنند.

لاریجانی ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی اظهارداشت: نیروهای مسلح با همه هستی خود از ایران اسلامی و آرمانهای انقلاب دفاع می‌کنند و این سرمایه بزرگی برای کشور است.

وی افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با توجه به تربیت اسلامی و آرمان‌های متعالی انقلاب موجب اقتدار ملی کشور هستند.

رییس مجلس با بیان اینکه نیروهای مسلح عامل امنیت برای کشور و بازدارنده از تجاوز به کشور هستند، این ویژگی را از خصوصیت‌های بارز نیروهای مسلح دانست.

لاریجانی یکی از ویژگی های نیروهای مسلح ایران را در خصوصیت دینی و مکتبی آن دانست و گفت جوهره نیروهای مسلح کشور بر اساس تفکرات اسلامی است. به همین دلیل، با اراده مستحکم به راه خود ادامه می‌دهند و هراسی از گنده گویی‌های دشمنان ندارند.

وی ادامه داد: این شیوه تربیت نیروهای مسلح که بر اساس مکتب اسلامی استوار است، هدیه جمهوری اسلامی به ملت ایران است که نقطه‌ای بسیار فاخر و پر اهمیت است.

رییس مجلس تصریح کرد: همه کشورها دارای نیروهای مسلح هستند اما در پس نظم ظاهری آنها یک نوع اضطراب نهفته است. نیروی مسلحی که اتکا به قدرت لایزال الهی داشته باشد در همه حال استوار است.

لاریجانی از دیگر خصوصیات نیروهای مسلح ایران را مردمی بودن آن بیان کرد و گفت: نیروهای مسلح ایران همواره در بین مردم بوده و با آنان زندگی می‌کنند. همه هویت آن‌ها مردمی است و مفتخر به مردمی بودن هستند و هیچگاه صف خود را از مردم جدا نکرده‌اند.

رییس مجلس یادآور شد: در دیگر کشورها نیروهای مسلح از وضع ویژه‌ای برخوردارند. در پادگان‌ها هستند و فقط در زمان خاص عملیات انجام می‌دهند و ارتباط مردمی ندارند. به همین خاطر وقتی بحرانی ایجاد می‌شود استقبالی از سوی مردم مشاهده نمی‌کنند.

رییس مجلس به پشتیبانی مردم از نیروهای مسلح در 8 سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در زمان جنگ تحمیلی مردم پشتیبان نیروهای مسلح بودند و با علاقه و اشتیاق به جبهه‌ها می‌شتافتند.

لاریجانی تصریح کرد: این خصوصیت مردمی بودن باید در همه شرایط حفظ شود چرا که به توان کشور افزوده می‌شود.

وی به تجربیات نیروهای مسلح در طول جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: این نیروها یک تجربه غنی مجاهدت فی سبیل الله دارند. درست است که جنگ تحمیلی مشکلاتی برای کشور بوجود آورد و سرمایه‌هایی را از ما گرفت اما در مقابل نیروهای مسلح ایران با تاکتیک‌ها و روش‌های مختلف و مجاهدت در این راه از توانمندی و تجربه‌ای غنی برخوردار شدند که امروز دیگر ارتش‌ها در منطقه این تجربه را ندارند.

دراین مراسم سردار علی معزی فرمانده نیروی انتظامی استان فارس گزارشی از اقدامات نیروی انتظامی دراین استان و اجرای طرح امنیت اجتماعی ارائه کرد.

لاریجانی پس از شرکت در صبحگاه مشترک به زیارت حضرت سید علاء الدین حسین (ع ) فرزند امام موسی کاظم در شیراز رفت و پس از آن با حضور در دفتر آیت الله محی الدین حائری شیرازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز با وی دیدار و گفتگو کرد.

وی در ابتدای این مراسم پس از حضور در میدان صبحگاه با ادای احترام با یادمان شهدا، از واحدهای مستقر در میدان سان دید.

کد خبر 65435

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز