استاندار تهران از افزایش ۶۱ درصدی بستری‌های ناشی از ابتلا به کرونا نسبت به هفته گذشته در سطح استان تهران خبر داد.

محسن منصوری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محسن منصوری در نشست خبری امروز چهارشنبه در خصوص آخرین اقدامات استانداری تهران در روند کنترل شیوع گسترده اُمیکرون به ویژه در بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: متأسفانه سویه جدید اُمیکرون در سطح کشور و تهران گسترش قابل توجهی داشته که بخشی از آن ناشی از ساده‌انگاری‌هاست. ساده‌انگاری‌هایی که نسبت به دستورالعمل‌هاو رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شده است. بر همین اساس روز گذشته در نخستین تصمیم فعلا به مدت یک هفته مدارس ابتدایی استان را به صورت غیرحضوری برگزار خواهیم کرد.

او افزود: بی‌تردید اگر پروتکل‌های بهداشتی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت نشود ناچار به اعمال محدودیت‌های جدیدتر و جدی‌تری خواهیم بود.

منصوری تأکید کرد: ظرف روزهای گذشته مراجعین ۷۸ درصد افزایش نسبت به هفته گذشته داشته و بستری‌ها نیز در سطح استان تهران ۶۱ درصد افزایش پیدا کرده است. بی‌تردید آمار خوبی را شاهد نیستیم و نیازمند مراقبت‌های جدی هستیم.

استاندار تهران ادامه داد: دانشگاه‌ها و دبیرستان‌ها هنوز تصمیم جدیدی برایشان اتخاذ نشده است. قطعا علاقه‌مند به تعطیلی دانشگاه‌ها و دبیرستان‌ها با توجه به افت تحصیلی دانش‌آموزان نیستیم، لذا همه باید در این زمینه مراقبت‌های لازم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی در خصوص محدودیت‌های کرونایی و اعمال آن‌ها در سطح استان تهران نیز گفت: همه دستگاه‌ها مکلف به رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا هستند و هر دستگاهی که در این حوزه کوتاهی کند با آن برخورد خواهد شد. مشکل اصلی در مراکز تجمع جمعیتی است. همانند بازار تهران و مجموعه مترو که تراکم جمعیت در آن وجود دارد و باید تشدید مراقبت‌ها در آن صورت بگیرد. سامانه ۱۱۱ نیز در این حوزه پاسخگوی شهروندان خواهد بود.

کد خبر 654584

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha