در شرایطی که واگذاری ۵ ساله ورزشگاه های امام رضا(ع) و شهید کاظمی به سرخابی های پایتخت در ابتدای سال ۱۴۰۰ به پایان رسید، هنوز این موضوع تعیین تکلیف نشده است. اما آنطور که پیداست شهردار تهران نظر مساعدی برای همکاری با این دوباشگاه پرطرفدار دارد.

حسين اوجاقي

به گزارش همشهری آنلاین، اواخر دی ماه سال ۱۳۹۴ و دوران مدیریت محمد باقر قالیباف بود که محمد رضایی رییس سازمان ورزش شهرداری از واگذاری ۵ ساله ورزشگاه های امام رضا(ع) واقع در منطقه ۱۸ و شهرک ولیعصر(عج) به باشگاه استقلال و ورزشگاه شهید کاظمی در بزرگراه آزادگان و منطقه ۱۹ به باشگاه پرسپولیس خبر داد.

اوایل تیر ماه سال ۱۳۹۹ بود که پیروز حناچی شهردار سابق شهر تهران در حاشیه افتتاح تالار مشاهیر ورزش ایران  از واگذاری قطعی و سند خوردن این  ورزشگاه ها به نام باشگاه استقلال و پرسپولیس خبر داد. موضوعی که همان زمان هم با واکنش های مثبت و منفی روبرو شد. در شرایطی که واگذاری ۵ ساله ورزشگاه های امام رضا(ع) و شهید کاظمی به سرخابی های پایتخت در ابتدای سال ۱۴۰۰ به پایان رسید، هنوز این موضوع تعیین تکلیف نشده است. نا مشخص بودن وضعیت ورزشگاه ها باعث شد تا این شایعه مطرح شود که ورزشگاه شهید کاظمی همان طور که شهردار سابق تهران وعده  داده بود به نام سرخ پوشان سند خورده است. مهدی چمران رییس شورای شهر تهران در واکنش به شایعه واگذاری قطعی ورزشگاه شهید کاظمی به باشگاه پرسپولیس تاکید کرد که این ورزشگاه در اختیار پرسپولیس است، اما آنها مالک اینجا نیستند. چمران تاکید کرد که اصولا به لحاظ قانونی شهرداری نمی تواند این اموال را واگذار کند. حالا سوال اینجا است که ۱۰ ماه پس از پایان قرارداد واگذاری این دو ورزشگاه به ۲ باشگاه پر طرفدار تهرانی شهرداری چه برنامه ای دارد و قرار است این واگذاری در قالب یک قرارداد جدید تمدید شود یا تصمیم و برنامه مدیریت شهری چیز دیگری است. در این موضوع را در گفت‌وگو با حسین اوجاقی رییس سازمان ورزش شهرداری تهران پیگیری کردیم.

  • برنامه شما در سازمان ورزش شهرداری تهران برای ورزشگاه های امام رضا(ع) و شهید کاظمی چیست و قرار است این ورزشگاه ها همچنان در اختیار باشگاه های استقلال و پرسپولیس باشد؟

این دو ورزشگاه در زمان آقای قالیباف برای مدت ۵ سال به باشگاه های استقلال و پرسپولیس واگذار شد که این زمان در انتهای سال ۹۹ به پایان رسید. برای تعیین تکلیف این موضوع منتظر هستیم تا شهردار و شورای شهر تصمیم گیری کرده و نظر خودشان را اعلام کنند. تا آنجا که اطلاع دارم نظر آقای شهردار و اعضای شورای شهر در این رابطه مثبت است، اما در این رابطه هنوز دستوری به ما ابلاغ نشده است. در مجموع این قررداد تمام شده و درانتظار تصمیم آقای زاکانی شهردار محترم تهران هستیم.

  • در این مدت باشگاه پرسپولیس سرمایه گذاری زیادی در ورزشگاه شهید کاظمی انجام داده است و در گذشته هم این گونه عنوان می شد که انتظار دارند تا به شکلی مالکیت این ورزشگاه به آنها برسد. اگر قرار بر تمدید قرارداد واگذاری چند ساله باشد، این موارد هم لحاظ خواهد شد تا بعدا ادعایی مطرح نشود و اختلافی پیش نیاید؟

این ورزشگاه ها جزو املاک شهرداری هستند و از لحاظ قانونی امکان واگذاری آنها وجود ندارد. در هر صورت هر زمان که تصمیم به تمدید و بستن قرارداد جدید گرفته شد، حتما این موارد و جزئیات را لحاظ خواهیم کرد تا  در آینده هیچ مشکلی پیش نیاید.

  • سازمان ورزش شهرداری تهران برای اور هال و بازسازی ورزشگاه های فرسوده ای که زیر نظر این سازمان اداره می شود، مبلغی در حدود ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد. شهرداری و شورای شهر تهران با پرداخت این بودجه موافقت کرده اند؟

در واقع این موضوع را در قالب بودجه پیشنهادی برای سال ۱۴۰۱ ارائه کرده ایم و درحال بررسی  قرار دارد و هنوز به سرانجام نرسیده است. به هرحال اگر این بودجه تزریق نشود برای اورهال و بازسازی مجموعه های ورزشی فرسوده و از کار افتاده دچار مشکل می شویم و نمی توانیم به مطالبات ورزشی شهروندان پاسخ دهیم. این موضوع باید در بودجه ۱۴۰۱ دیده شده و لحاظ شود.

کد خبر 654624

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha