الن دجنرس، مجری سرشناس آمریکایی، با کارهای سخاوتمندانه و کمک‌هایش برای افراد مختلف شناخته شده و دوستداران زیادی دارد.

الن دجنرس

به گزارش همشهری آنلاین، روز اول فوریه، کمپ الن برای حمایت از بنیاد گوریل دایان فوسی افتتاح شد. این کمپ چند هکتاری دوستدار محیط زیست در خارج از محوطه پارک ملی ولکانو در رواندا طراحی شده تا از صندوق فوسی با ایجاد فضایی برای تقویت حمایت و مطالعه گوریل‌ها، آموزش نسل جدید فعالان محیط زیست و ایجاد ظرفیت حمایت از محیط زیست در جمعیت‌های محلی به این کار کمک کند.

این کمپ برای بازدید مردم آماده شده تا از صنعت اکوتوریسم رواندا حمایت کند. گفته می‌شود گردشگری برای دیدن گوریل‌ها نقش حیاتی در تأمین بودجه برای پارک و حمایت از جمعیت‌های محلی برای کار و گردش درآمد دارد. بازدیدکنندگان کمپ می‌توانند یک نمایشگاه تعاملی را در گالری سیندی بوردر تجربه کنند که داستان تحقیق در باره گوریل‌های کوهستانی و حفاظت از آنها را از زمان فوسی تا حالا روایت می‌کند. این نمایشگاه شامل محصولات منحصر به فرد از ۱۸ سال زندگی فوسی با گوریل‌ها و همچنین تجربه‌های مجازی و واقعیت افزوده است.

عکس | حمایت مجری معروف از گوریل‌ها | چهره‌ای که به خاطر کارهای سخاوتمندانه‌اش محبوب شده است

الن دجنرس می‌گوید: «دایان فوسی همیشه برای من یک قهرمان بوده و این افتخار من است که پروژه او را ادامه می‌دهم. این که اسمم را در کنار اسم او روی دیوار این کمپ می‌بینم و می‌دانم سهم خودم را در حمایت از گوریل‌های در معرض انقراض و ادامه میراث دایان انجام می دهم، برایم شگفت‌انگیز است.»

یک آزمایشگاه زنده بزرگ هم در سایت کشاورزی با کاشت بیش از ۲۵۰ هزار گیاه محلی، برداشت آب و ساخت محلی برای تصفیه فاضلاب و آبیاری گیاهان با آن طراحی شده است. حمایت بسیاری از افراد به این پروژه کمک کرد، از جمله لئوناردو دی کاپریو، که یک تئاتر برای مادرش، ایرملین، و یک آزمایشگاه کامپیوتر برای پدرش، جورج، نامگذاری کرد.

مایکل مورفی، بنیانگذار و مدیرMASS Design Groupکه سازنده این کمپ است، می‌گوید: «کمپ الن نشان می‌دهد چطور زیرساخت‌های جدید می‌تواند برای حفظ محیط زیست و گونه‌ها یک مزیت باشد. با اولویت دادن به کارگران محلی برای ساخت، مبلمان کمپ به وسیله هنرمندان رواندایی و با نظارت‌های محیط زیستی ساخته شده است. کمپ الن نسلی از فعالان محیط زیست در رواندا را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

دایان فوسی فعال محیط زیست آمریکایی است که ۱۸ سال برای حمایت و بهبود وضعیت گوریل‌های رواندا در آنجا زندگی و فعالیت کرد و در آخر هم در سال ۱۹۸۵ به دست شکارچیان گوریل در کلبه‌اش به قتل رسید.

منبع: Hollywoodreporter

کد خبر 655591

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار چهره‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha