روزانه ۶۰۰ تن آشغال گوشتی که در کشتارگاه های تهران تولید می شود، از کارگاه های چربی گیری شهرستان ری سر در می آورند تا برای ساخت صابون، گریس و خوراک طیور فرآوری شوند، اما این کیمیاگری متعفن برای مردم ری آلودگی های زیست محیطی و بیماری های پوستی و تنفسی به ارمغان می آورد. به تازگی بزرگترین کارگاه چربی گیری تهران به روستای دوتویه منتقل شده است.

رابعه تیموری

همشهری آنلاین - رابعه تیموری: فعالیت ده ها کارگاه چربی سوزی مجاز و غیرمجاز در گوشه کنار ری، درد امروز و دیروز مردم این شهر نیست و از حدود 4 دهه پیش تاکنون اهالی جنوب تهران و به ویژه مردم ری بوی متعفن و آلاینده های ناشی از فعالیت این کارگاه های پردردسر و بی خیر و برکت را تحمل می کنند.

به گفته معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران، بیش از 50 واحد غیرمجاز چربی گیری و زهتابی در شهرستان ری فعالیت می کنند و روزانه 400 تن ضایعات گوشت قرمز و سفید، 100 تن ضایعات چربی کشتارگاهی و 100 تن استخوان تولید شده در شهر تهران در این کارگاه ها فرآوری می شوند.

کیمیاگری متعفن | روزانه ۶۰۰ تن آشغال گوشت از تهران به ۵۰ کارگاه چربی گیری ری می رسد

بزرگترین کارگاه چربی سوزی شهر در دوتویه

بزرگترین کارگاه چربی سوزی شهرستان ری بیش از 35 سال در روستای عظیم آباد فعالیت کرد و با بوی متعفن و آلوده کردن هوا، خاک و آب این روستا باعث مهاجرت بومیان روستا و ابتلای اهالی به انواع بیماری های پوستی و تنفسی شد.

این کارگاه به تازگی به روستای دوتویه منتقل شده و فعالیت خود را در این روستا از سر گرفته است. این موضوع صدای اعتراض مردم دوتویه را بلند کرده و با تجمع مقابل کارگاه، به فعالیت این واحد صنعتی در روستای خود اعتراض کرده اند.

شرح اعتراض اهالی که بازدید و بررسی کارشناسان محیط زیست شهرستان ری را به دنبال داشته به زودی در همشهری محله منتشر می شود.

کد خبر 656278

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • یکتا IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    4 0
    اینها یکراست در سوسیس و کالباس استفاده میشوند و از سمت تمام شرکت های سوسیس و کالباس خریداری میشوند
  • مهدی IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    1 0
    خیلی عالی و جامع بود. ممنون
  • علی IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    0 0
    قابل درکه که مردم ری باید اعتراض کنند
  • علی حیدری IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    0 0
    بسیار عالی و مفید