قدیمی‌ترین دوربین‌های عکاسی جهان و ایران را می‌توانید در تاریخی‌ترین برج پایتخت، مجازی تماشا کنید.

دوربین های قدیمی موزه

همشهری آنلاین - سحر جعفریان: بازدید مجازی از نخستین موزه تخصصی دوربین‌های قدیمی که به همت «محمدعلی جدیدالاسلام» مجموعه‌دار اهل تبریز در سالن تشریفات برج آزادی افتتاح شده ،فراهم شده است.موزه‌ای که تاکنون مورد استقبال بسیاری از علاقه‌مندان به هنر عکاسی و دوربین‌های قدیمی عکس‌برداری قرار گرفته اسا.

جدیدالاسلام، ارزش مالی مجموعه۹۵۰ دوربین عکاسی خود را بالغ بر۴ میلیارد تومان می‌داند و می‌گوید : « قدیمی‌ترین دوربین‌های این موزه مربوط به بیش از ١٧٠ سال پیش (دوربین‌های فانوسی و آکاردئونی) است. همه دوربین‌های موجود در این موزه را از حدود ١٠‌سالگی و با هزینه‌های شخصی جمع‌آوری کرده‌ام. اما دوست داشتم در معرض دید عموم باشند تا دیگران نیز از لذتی که من بهره‌مند هستم، بی‌نصیب نباشند. »

او علاقه به دوربین‌های عکاسی را ارثیه خانوادگی خود می‌داند و ادامه می‌دهد : « استقبال از موزه‌ها و مجموعه‌هایی با موضوعات فرهنگی و هنری باعث غنای این حوزه و افزایش انگیزه متولیان آن می‌شود. »

برای بازدید از موزه قدیمی‌ترین دوربین‌های عکاسی، کافی ست از ساعت ٩ صبح تا ١٧ عصر خود را به میدان آزادی، برج آزادی برسانید و یا سری به سایت این برج بزنید تا مجازی، دوربین‌های قدیمی را تماشا کنید.

قدیمی‌ترین دوربین‌های عکاسی ایران و جهان را اینجا ببینید | 950 دوربین عکاسی  از 170 سال قبل تاکنون

کد خبر 656318

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha