۲۵۰ تن لجن از دریاچه بوستان رازی جمع‌آوری و برای تبدیل به کمپوست به مرکز پسماند کهریزک منتقل شد.

بهاره خسروی / محله

 همشهری آنلاین - بهاره خسروی: بوستان رازی با وسعت ۱۵ هزار متر مربع در بوستان ۴۰ هکتاری رازی، دومین دریاچه مصنوعی شهر تهران یکی از مراکز تفریحی و خانوادگی مورد استفاده عموم شهروندان است که عملیات لایه روبی آن از سوی معاونت خدمات شهری و محیط زیست این منطقه ۱۱ در دستور کار قرار گرفت. «سید محمد موسوی» شهردار این منطقه با اعلام این خبر افزود : «بوستان رازی به عنوان بزرگترین و مجهزترین فضای سبز مرکز شهر تهران که عملیات لایروبی و پاکسازی دریاچه بوستان رازی با استفاده از ماشین آلات و توان داخلی با استفاده از سه دستگاه جنتکس طی مدت ۴۰ روز نسبت به تخلیه آب، لایروبی، رسوب برداری و پاکسازی کامل کف و جداره‌های دریاچه آن اقدام شده است.»

به گفته موسوی در این عملیات تا کنون ۲۵۰ تن لجن از محل دریاچه جمع آوری شد که برای تبدیل به کمپوست به کهریزک حمل شده است. این موضوع باعث صرفه جویی بیش از ۴۰۰ میلیون تومان در بودجه شهر می‌شود.

شهردار منطقه ۱۱ با اشاره به عملیات تخلیه آب گفت:  «با پاکسازی کامل این دریاچه به زودی عملیات آبگیری مجدد انجام می شود تا خانواده ها و جوانان بتوانند از امکانات تفریحی آن بهره مند شوند.»

کد خبر 657024

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha