دفعه بعد که یک سنگ فضایی از ماورای منظومه شمسی ما عبور می‌کند، انسان‌ها برای پی بردن به اسرار آن کمی آماده‌تر خواهند بود.

میان ستاره ای

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت اسپیس، تا به امروز، اخترشناسان دو جرم میان‌ستاره‌ای را شناسایی کرده‌اند که از محله‌های دیگر آمده و با سرعت از طریق منظومه شمسی عبور کرده‌اند.

در سال ۲۰۱۷ میلادی، Oumuamua وجود داشت و در سال ۲۰۱۸، Borisov به دنبال آن بود که به دانشمندان نگاهی وسوسه‌انگیز به سایر منظومه‌های سیاره‌ای داد. اما این اجرام غیرقابل پیش‌بینی به نظر می‌رسند، بنابراین اخترشناسان باید برای جمع‌آوری حداکثر مشاهدات ممکن در مدت کوتاهی تلاش کنند. خوشبختانه، تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا که به تازگی پرتاب شده است، باید این پنجره را باز کند.

کریستینا توماس، ستاره‌شناس دانشگاه شمالی آریزونا، در بیانیه‌ای از مؤسسه علمی تلسکوپ فضایی در بالتیمور که بر عملیات مأموریت وب نظارت می‌کند، گفت: «با وب، ما می‌توانیم واقعا مطالعات علمی جالبی را در روشنایی بسیار ضعیف‌تر انجام دهیم.» توماس عضو یک تیم تحقیقاتی است که قصد دارد از رصدخانه برای مطالعه یک جرم میان‌ستاره‌ای استفاده کند؛ البته مشروط بر اینکه در اولین سال کار تلسکوپ ظاهر شود.

وب برخی از استعدادهای جدید را نیز ارائه می‌کند. حساسیت و قدرت عالی این تلسکوپ فضایی  اکنون فرصتی بی‌سابقه برای بررسی ترکیب شیمیایی این اجرام میان‌ستاره‌ای و یافتن چیزهای بیشتر در مورد ماهیت آنها فراهم می‌کند. اینکه از کجا آمده‌اند، چگونه ساخته شده‌اند و چه چیزی می‌توانند به ما بگویند.

بیشتر بخوانید:

قدرت خاص تلسکوپ فضایی جیمز وب در جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل نور مادون قرمز است. این ویژگی به همین دلیل است که رصدخانه باید بسیار دور از زمین قرار داشته باشد و دارای چنین آفتاب‌گیر پیشرفته‌ای باشد، زیرا گرما با تشخیص مادون قرمز تداخل می‌کند.

کد خبر 658070

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha