یک خاخام اسرائیلی با حضور در ایران و تردد آزادانه به اماکن مختلف و انتشار تصاویرش در فضای مجازی، این سؤال را به‌وجود آورده است؛ او چطور توانسته است به ایران سفر کند؟

یعقوب یسرائیل هرتزوگ

​طی روزهای اخیر، سفر یک خاخام صهیونیست به ایران و حضورش در اماکن مختلف فرهنگی و مذهبی، حواشی زیادی ایجاد کرده است.

عمده این حواشی حول‌وحوش دو سؤال مهم می‌گردد؛ اول، این خاخام صهیونیست چطور و با هماهنگی چه‌کسی به ایران آمده است و دوم، چه اهدافی از این سفر داشته است؟

حضوری که همایون سامه‌یح نجف‌آبادی به‌عنوان نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی و رئیس انجمن کلیمیان، از آن ابراز بی‌اطلاعی می‌کند و به تسنیم گفته است: «علی‌رغم اینکه این شخص وارد ایران شده و از چند مکان مذهبی کلیمیان هم بازدید کرده است، اما بنده در مورد آن و این‌که چه‌کسی وی را به ایران دعوت کرده است مطلع نیستم و این حضور از نظر ما مردود است.»

تصاویر سفر خاخام پرحاشیه اسرائیلی به ایران | خاخام صهیونیست چطور توانست وارد ایران شود؟

او هرگونه ارتباط این سفر با جامعه کلیمیان ایران را رد می‌کند و می‌گوید: «هیچ مذاکره و مراوده‌ای از طرف رهبران و مقامات جامعه کلیمی در ایران با هرتزوگ صورت نگرفته است.»

«یعقوب یسرائیل هرتزوگ» ۴۴ساله یک خاخام یهودی با اصالت آمریکایی است که از ۱۲سالگی به‌همراه خانواده‌اش به سرزمین‌های اشغالی مهاجرت کرده است.

او تحصیلات خود را در دبیرستان «یشیوا» در «کریات اربع» و سپس در دبیرستان یشیوا در «هار براخا» گذرانده است و با همسر و فرزندانش در محله «رامات شلومه» اورشلیم (قدس) سکونت دارد.

هرتزوگ که کنار فعالیت‌های دینی خود به تجارت در زمینه صادرات بذر گیاهانی نظیر گوجه‌فرنگی، فلفل و... از اسرائیل به برخی کشورهای عربی نیز مشغول است، عمده شهرت خود را به‌دلیل فعالیت‌هایش در عربستان به دست آورده است.

تصاویر سفر خاخام پرحاشیه اسرائیلی به ایران | خاخام صهیونیست چطور توانست وارد ایران شود؟

خاخام هرتزوگ، یک یهودی ارتودوکس است که بنا بر گفته کانال۷ اسرائیل، از تابعیت مضاعف آمریکایی نیز برخوردار است و در سفر به عربستان نیز از پاسپورت آمریکایی خودش استفاده می‌کند.

به‌گفته این سایت خبری، فعالیت‌های هرتزوگ در عربستان با هدف فراهم کردن زیرساختی برای ایجاد یک جامعه یهودی در ریاض، پایتخت عربستان سعودی است.

به‌نوشته وال استریت ژورنال، سفر یعقوب هرتزوگ به ریاض طی ماه‌های گذشته و صدور مجوز کار، افتتاح مدرسه و کمک به جامعه یهودی با افتتاح یک کنیسه در عربستان با توافق محمد بن سلمان موجب تعجب بسیاری شده است.

تصاویر سفر خاخام پرحاشیه اسرائیلی به ایران | خاخام صهیونیست چطور توانست وارد ایران شود؟

تصاویر هرتزوگ در موقعیت‌های مختلف در عربستان سعودی، رقصیدن با مردم عادی در خیابان‌ها، انجام مناسک یهودی در اماکن مختلف و عکس‌های یادگاری وی عمدتاً از طریق یک حساب توئیتری به نام او که از یک سال قبل (فوریه ۲۰۲۱) ساخته شده است، منتشر می‌شود، در حالی که طبق آمار، تعداد یهودیان عربستان بسیار کم است و این افراد امکان فعالیت آزادانه در این کشور را نداشتند.

برخی منابع عبری درباره این خاخام پرحاشیه اسرائیلی نوشتند: او قصد دارد روزی به‌عنوان خاخام اعظم پادشاهی عربستان سعودی، که زمانی صدها سال پیش جایی برای یهودیان بود، خدمت کند و مطمئن است که به‌زودی فصل جدیدی در روابط بین سعودی‌ها و یهودیان رقم خواهد خورد و او می‌خواهد بخشی از این اتفاق بزرگ باشد.

هرتزوگ در ایران

انتشار تصاویر حضور این خاخام اسرائیلی در ایران و حضور در شهرها و امکان مختلف که عمدتاً توسط خود او در صفحه توئیترش منتشر شده، حواشی زیادی را به وجود آورده است.

طبق آنچه هرتزوگ از حضور خود در ایران منتشر کرده، او علاوه بر تهران، به شهر همدان نیز سفر داشته و بر سر مزار استر و مردخای حاضر شده است.

تصاویر سفر خاخام پرحاشیه اسرائیلی به ایران | خاخام صهیونیست چطور توانست وارد ایران شود؟

گفته می‌شود استر دختر یکی از مهاجران یهودی به ایران است که در دوران حکومت خشایارشا در شوش زندگی می‌کرد، مردخای نیز عموی آن دختر بود که با از دست رفتن پدر و مادر استر، سرپرستی او را به‌عهده گرفت.

در کتاب استر آمده است که استر در دوران خشایارشا، ملکه شد و از بروز جنگ میان ایران و یهودیان و کشتار یهودیان جلوگیری کرد. در آن کتاب در خصوص مردخای هم آمده است که وی پیش از ورود استر به دربار در دارالسلطنه خشایارشا در شوش خدمت می‌کرد و یک بار جان شاه را نجات داد.

تصاویر سفر خاخام پرحاشیه اسرائیلی به ایران | خاخام صهیونیست چطور توانست وارد ایران شود؟

کتاب استر برای برخی یهودیان بخشی از کتاب مقدس عهد عتیق است، اما برخی نیز آن را تاریخی نمی‌دانند و معتقدند که بسیاری از روایت‌های این کتاب افسانه است.

حضور در امامزاده زید

بارگاه سید زیدبن زین‌العابدین(ع) یکی از امامزاده‌های قدیمی و مشهور در بازار تهران (محله پاچنار) است که بنای آن در دوره صفویه ساخته شده است.

تصاویر سفر خاخام پرحاشیه اسرائیلی به ایران | خاخام صهیونیست چطور توانست وارد ایران شود؟

یکی از افراد شاغل در تولیت امامزاده به تسنیم گفت این فرد روز پنجشنبه ۲۹ بهمن‌ماه مصادف با روز وفات حضرت زینب(س) به‌همراه دو سه نفر دیگر که گویا راهنمای او بودند، به اینجا آمد و محیط امامزاده و حضور دسته‌های عزاداری در آن برایش جالب بود و در آخر با اصرار از تولیت آستان هم خواست تا با او عکس یادگاری بگیرد.

به‌گفته وی، حضور توریست‌های خارجی در این محل مسبوق به سابقه است و از این نظر آنها هم خیلی عادی برخورد کرده‌اند.

بیمارستان سپیر

از دیگر اماکنی که هرتزوگ به آنجا مراجعه کرده است بیمارستان دکتر سپیر است.

بیمارستان دکتر سپیر یکی از بیمارستان‌های قدیمی تهران در محله سیروس است که به یهودیان تعلق دارد.

این بیمارستان البته از چند ماه قبل به‌دلیل مشکلات مالی به حالت تعطیل درآمده است و سیامک مره‌صدق رئیس این بیمارستان که سابقه نمایندگی کلیمیان در مجلس شورای اسلامی را هم در کارنامه دارد، به تسنیم گفت: «بنده هیچ ملاقات و مذاکره‌ای با آقای هرتزوگ نداشته‌ام و وی هیچ ارتباط ارگانیک با بیمارستان ندارد.»

تصاویر سفر خاخام پرحاشیه اسرائیلی به ایران | خاخام صهیونیست چطور توانست وارد ایران شود؟

شبکه کان اسرائیل در گزارش خبری خود به ماجرای این حضور اشاره و فیلم‌هایی از اظهارات هرتزوگ در ایران و حضورش در اماکن مختلف نیز منتشر کرده است.

در بخشی از فیلم، گزارشگر می‌گوید که احتمالاً به هویت اسرائیلی خاخام هرتزوگ به‌هنگام ورود به ایران توجه نشده و او با تابعیت کشور دیگری به ایران آمده است.

هرتزوگ در این فیلم با نشان دادن سفارش غذا از رستوران یهودی در تهران و همچنین اینکه بدون ترس و واهمه در تهران به‌عبری صحبت می‌کند، سعی در عادی جلوه دادن حضور یک اسرائیلی در ایران دارد، چه اینکه در بخشی از فیلم، مصاحبه‌ای از او در عربستان نشان داده می‌شود که وی به این نکته اشاره می‌کند که مسلمانان و یهودیان قرن‌هاست که در کشورهایی مانند ایران کنار یکدیگر در حال زندگی کردن هستند.

حال سؤال اصلی این است؛ چنین فردی که در یکی از هتل‌های اصلی تهران نیز اقامت داشته، چطور و با هماهنگی چه‌کسی به ایران آمده است؟

سامه‌یح نماینده کلیمیان در مجلس به تسنیم گفته است: این‌که چگونه مقامات کشور به این شخص ویزای ورود داده‌اند بنده در جریان نیستم و دراین‌باره باید از مسئولان وزارت خارجه و سایر دستگاه‌های نظارتی و امنیتی پرس‌وجو کرد که علت و چگونگی ورود وی چه بوده است.

وی بیان کرد: متأسفانه برخی در خارج و برخی در داخل به‌دنبال حاشیه‌سازی برای جامعه کلیمیان ایرانی هستند اما ازآن‌جایی که ما جزئی از اتباع جمهوری اسلامی هستیم، خودمان را ملزم به رعایت کامل قوانین می‌دانیم و از نظر ما هرگونه ارتباط با صهیونیست‌ها محکوم است.

تصاویر سفر خاخام پرحاشیه اسرائیلی به ایران | خاخام صهیونیست چطور توانست وارد ایران شود؟

یونس حمامی لاله‌زار از رهبران کلیمیان ایران نیز به تسنیم گفت: حضور هرتزوگ هیچ دعوتی از طرف جامعه یهودیان ایران برای حضور این فرد ارسال نشده است و من هم او را در کنیسه ابریشمی در تهران برای چند دقیقه دیدم که به آنجا آمده بود.

حمامی لاله‌زار گفت: این فرد لااقل تا این اواخر فرد شناخته‌شده‌ای نبوده است و بیشتر هم خودش را خاخام یهودیان عربستان معرفی می‌کند.

 جمهوری اسلامی ایران بلافاصله پس از پیروزی انقلاب روابط با رژیم صهیونیستی را قطع کرد و رژیم صهیونیستی به‌عنوان رژیم اشغالگر قدس و سرزمین فلسطین به‌عنوان مهمترین دشمن ایران و جهان اسلام در سیاست‌های اصلی جمهوری اسلامی تعریف شده است.

طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، ورود کلیه اشخاص حقیقی یا حقوقی که تابعیت رژیم صهیونیستی را دارند، به جمهوری اسلامی ایران ممنوع است و در صورت ورود، به حبس تعزیری درجه۵ و اخراج از کشور محکوم می‌شوند.

کد خبر 659227

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 44
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 23
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    84 17
    برام مهم نیست
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      59 11
      واقعا مهم نیست. حالا اومده که اومده. مگه چیه؟
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    47 45
    پس دیگه چطور توقع دارید که تیر بار دارای هوش مصنوعی به ایران وارد نشه ودانشمند هسته ای ما را شهید نکنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • کیان IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    55 23
    شاید با تابعیت آمریکای امده زیر نظر اطلاعات هم بوده که ببینن کجا میره با کی ارتباط میگیره ولی طرف کاری نکرده هدفش عکس انداختن بوده که ثابت کنه که اسرائیلی میتونه با ایرانی و عربستانی رفیق باشه و زندگی کنه ولی عکس انداختنش برای ایران از صدتا حمله موشکی بدتر بوده
  • ابراهیمی IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    79 5
    با حاج آقا چه عکس باحالی انداخته !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • امید از کرمان IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    56 3
    مگه عبری صحبت کردن در ایران عادی نیست من خودم دو سه تا دوست یهودی دارم و خیلی هم آدم های خوب و بزرگی هستن گزارشگر عزیز ارتباط با یهودیان در ایران بر خلاف حرفهای شما خیلی هم عادیه فقط ما ارتباط با صهیونیست ها رو بد میدونیم این آدم هم نمی بایست وارد کشو.ر میشد و این وظفه اطلاعات بوده و دوباره میگم ما در همین شهر کرمان هزاران نفر یهودی دارم و خیلی هم دوستشون داریم
  • محمد IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    67 4
    واقعا لذت بردم و ثابت كرد ما رفتارمون باگفتارمون همسو هست و مردم و علماي ديني ايراني با يهود و قوم يهود مشكلي ندارن بحرحال عيسي به دين خود و موسي به دين خود ما با سياست غاصبانه و مظلوم كش و ضدبشري اسراعيل و دولتمردان منحرف اسراييل مخالف و ضديت داريم
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    29 5
    وای از دم خروس ،وقتی که بیرون بزند.که گویا الان این اتفاق افتاده و میخوان پیرو اون صیانتمون کنن !
  • حجت IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    30 47
    مرگ بر اسرائیل جنایتکار و آدمکش
  • Irani IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    36 11
    یه کاسه ایی زیر نیم کاسه است قاچاقی که نیومده یا مرز هوایی یا زمینی اومده،اگه هم از این دو طریق اومده باید یه اطلاعاتی باشه که با چه اسم و پاسپورتی اومده غیر ممکنه اطلاعات ایران خبردار نباشه از ورود و خروجش
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      10 30
      برای چی ؟ به ما چه اصلا. یه مشکل عربی عبریه ما نه سر پیازیم نه تهش
    • جعفر تیموری IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      4 1
      فقط با مرگ بر اسرائیل مشکل حل نمیشه.دشمن خوب میدونه چکار کنه.ولی مسئولین ما دنبال طرح صیانت هستن یا دنبال خرید کشتی و برج و شرکت برای آقازاده هاشون .فقط مردم بیچاره هستن که این همه شهید دادن و دنبال لقمه نانی حلال باید شبانه روز کار کنند و یه عده به نام انقلاب سفره های رنگین بچینن.
  • یک ایرانی IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    16 25
    ایرانیان در خواب عمیقی فرو رفته اند دشمنشان به خوبی میداند چه کار می کند
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      19 1
      مسئولین هستن که تو خواب عمیقند،مردم عادی بدبخت باید چشاشون باز باشه شبانه روز تا یه لقمه نون سر سفرشان ببرن
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    27 6
    چرا در رسانه همشهری هیاهو راه انداخته اید؟. به عنوان یک روحانی یهودی یکتا پرست که مورد تایید قوانین کشور و شریعت اسلامی است که مشکلی ندارد. اما اگر بعنوان یک صهیونیست فراری از شریعت الهی و خشونت ساز با خدعه به ایران آمده بعنوان مجرم تحت تعقیب قرارش دهید و کسانی را که با او در جرم مشارکت داشته اند به مجازات قانونی برسانید.
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    21 12
    سلام مگه چی میشه ...تاکی میخواید به این حرفا توجه کنید
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    33 11
    خاخام اسراییل اومده همه جا را گشته و صفا ولی واکسنی که لهستان اهدا کرده چون تولید آمریکاست پس فرستاده می شه !!!! البته همین چند مدت پیش بود که امریکایی اومده بود با پروانه رسمی شکار بز و کل شکار کرده و عکس یادگاری هم گرفته بود . به خدا معلوم نیست ما به چه ایین و مسلکی هستیم ؟!؟!؟
  • مرادبیگ IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    10 4
    این خاخام با خیال راحت و بدون ترس به ایران آمده و قطعا یه تاییدیه وبه اصطلاح( اوکی)از جای معتبری در ایران داشته،حالا این تاییدیه از سوی عوامل اسرائیل در ایران بوده !!!!ویا نه عوامل خودی و غیر اسرائیلی !!!!در غیر این صورت قطعا باید می‌دانست که با دستگیری وبرخورد شدید مواجه می‌شد حالا باید دید ،کی پشت قضیه بوده و نتایج این آمدن به ایران چی میشه اینها در آینده وبا مرور زمان بر ملا خواهند شد
  • هاشم IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    13 8
    حالا مگر چی شده امده که امد بزرگش نکنید حامیان این دولت و مجلس فقط حاشیه را بزرگ که مردم از کارهای مخرب انها بی خبر باشند
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    15 3
    امکان داره یک روحانیت یهودی برای دیدارازاقوام به ایران آمده باشه وکاری هم به سیاست نداشته باشه چرانبایدحضوراورابه ایران ندهیم ؟
  • سید امیر IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    8 7
    حضور یک یهودی اسراییلی در اماکن مذهبی و عمومی ایران چه تهدیدی محسوب میشه؟ شاید واقعا بخواد ایران رو بگرده مگه اماکن اطلاعاتی ایران تو هتل و امامزاده هاست؟
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    9 2
    سلام ایشان به راختی امده منافقون ودشمنان چطور وبا حمایت کی .ایا دستگیر شده ویا رفته است؟
  • ناشناس IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    12 1
    از چه نارحت و دلنگرانی دارید شاید بعد از چهار دهه سیاست تنش و تقابل ... منطقه به یک ثبات و امنیت نسبی برسد.
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    7 2
    جالبه مگه نمیگن غیر مسلمون نمیتونه بره تو امامزاده ومسجد چطور این رفته؟ حتما تحت نظر بوده وگرنه اینقدر راحت تو شهر پرسه نمیزد وبا یه روحانی عکس بگیره.
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    8 1
    تعدادزیادی ازیهودیان مهاجر ایرانی هستندوفارسی بلدندوآداب ورسوم وغذاهای ایرانی رادوست دارند
  • حقی IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    17 9
    فقط قابل توجه ایرانیها !!!تعداد فرزندانش را بشمارید و بعد نسخه ای که برای ما می پیچند رهبر حق دارد نگران آینده باشد
  • 262 IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    13 2
    جالبه نمایندگان هنوز هیچ حرفی نزدند اگر این آقا در دوران دولت قبل می امد نمایندگان چه سر وصدایی که نمی کردند همه را به چهار میخ میکشاندند چرا آمده وکی از او دعوت کرده و...
    • علی IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      3 0
      اونا وضعیت اقتصادیشون اوکیه مردم بچه بیارن بدبخت بشن؟خرجشونو تو میخوای بدی؟
  • . IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    2 2
    تنها چیزی که بین من و ج ا مشترکه مخالفت با صهیونیسمه. ویدیو دارم از خاخام هایی که که معتقد بودن غیر یهودی ها از شیاطین هستن.من با اسرائیلی ها کاری ندارم این آقا هم اگه اومده امیدوارم به عنوان یه مبلغ دینی اومده باشه نه به اهداف دیگه ای.
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    2 2
    حالا بیاد مگه چی میشه مگه ما داخل ایران یهودی نداریم ما باسران صهیونیستی مشکل داریم نه با مردمشون دردین اسلام دوستی باهمه ادیان مطرح شده
  • حاجی اذری IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    6 1
    نیروهای امنیتی مگر خوابند؟
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    1 0
    سلام آقا اصلا اگر نیروهای امنیتی کشور ایشون زیر نظرداشتن و خبر نداشتن که وای بر ما که امکان چنین چیزی وجود نداره آن پس وقتی اونا هستن به ما چه خودمونو درگیر این حرفا کنیم وسلام
  • جعفر تیموری IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    2 0
    چطور تمام روزنامه نگاران فهمیدن ولی اطلاعات نفهمید؟همین ورودیها و خروجیهای بی حساب کتاب باعث ورود اسلحه های پیشرفته میشه که شهید فخرایی را شهید کردن.واقعا جای تاسف داره.چرا کسی تا الان هم پاسخگو نبوده؟
  • رسول IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    0 3
    بابا کجاش جای تعجب داره؟ وقتی با سه تا موتور از مرز زمینی میان و دانشمند هسته‌ای مون رو ترور و شهید میکنند و دوباره با همون موتور از مرز خارج میشن، مگه اومدن این آقا تعجب داره؟ وقتی میان و ۵۰۰ کیلو مدارک هسته‌ای رو میبرن، وقتی مسلسل نیم تنی هوشمند میارن و دانشمندمون رو شهید میکنن، وقتی بعد بیست سال معاون حزب الله جاسوس اسراییل درمیاد و همین فرد پنجاه بار به ایران اومده و کجاها که نرفته و... اومدن این یارو دیگه اینقدر تعجبی ندارد!!!
  • NL ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    1 1
    سلام وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه و نیروی انتظامی وسایر نهادهای امنیتی باید پاسخگو باشند و صددرصد با اطلاع وهماهنگی این نهادها به ایران آمده!!!البته به نظر شخص حقیر هیچ عیبی هم نداره اگه قصدونیت سوئی نداشته باشه! مردم ایران با هیچیک از مردم دنیا دشمنی ندارند
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    1 2
    واقعاً انگار می خوان دنیا رو بگیرن !!!
  • ناشناس IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    0 1
    حرفهای بی ارزش
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    1 2
    چ ریش،مزخرفی داره اههههه
  • رئوفی IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    1 0
    لطفا نهاد های امنیتی جواب بدن؟
  • عبدالله عزیزیان US ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    0 0
    مته به خش خاش نگوذاریدحالا امده او روحانی عیسویان است مثل انسان یک مسلمان با او بر خورد کنید جامعه کلیمیان کنار انها مشگلات خود را دارند شما به او حالی کنید اصل مشگل حق کشیه دولت اسراعیلدارید ملت ایران مشگلی بایهودندارند
  • IR ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    1 0
    این حتمایه هدفی داره اومده ایران این اسرائیلیایک موجودات مزخرفی هستند
  • IR ۰۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    0 1
    ناهار هم دادن؟!
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    1 1
    این بازیها از قبح رژیم کودک کش اسراییل کم نمیکنه....
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    1 0
    اگر تو وزارت اطلاعات خانواده شهدا کار می کردند چون متعهد هستند این اتفاق نم افتاد و جلوی این آبرو ریزی گرفته می شد. ایضا امور خارجه که ویزا صادر کرده