گروه اجتماعی: وزیر آموزش و پرورش درباره قانون حذف کنکور گفت: باتوجه به اینکه سطح علمی در شهرها و استان‌های مختلف کشور به‌شدت متفاوت است

 بنابراین هر چه سهم نمرات استاندارد پیش‌دانشگاهی و دبیرستان بیشتر در کنکور دخالت داده شود، بیشتر به مناطق محروم ضرر می‌رسد؛ زیرا نقاطی از کشور که امکانات کمتری دارند شانس قبولی داوطلبان آنها نیز کمتر می‌شود و این بی‌عدالتی است.

علیرضا علی احمدی در دور دوم سفرهای استانی هیات دولت به استان گیلان در حاشیه بازدید از دانشگاه پیام‌نور رودسر در جمع خبرنگاران افزود: وزارت آموزش و پرورش به قانون حذف کنکور متعهد و در حال فراهم کردن مقدمات اجرای آن است.

به گزارش ایسنا و مهر وی ادامه داد: در این زمینه در حال فراهم کردن سیستم مکانیزه ثبت و تبادل اطلاعات، بانک و مخزن سؤال، تجهیزات لازم برای برگزاری آزمون‌های استاندارد و سایر امکانات هستیم.

علی احمدی با اشاره به برخی مشخصات سؤالات آزمون‌های استاندارد سراسری که در راستای حذف کنکور باید توسط آموزش و پرورش برگزار شود، تأکید کرد: سؤالاتی که به‌صورت سراسری باید امتحان گرفته شوند، سؤالاتی است که دارای بخش‌های سخت، متوسط و آسان‌تر است.

بودجه بندی سؤالات باید متوازن باشد.

 وی تصریح کرد: سؤالات باید توسط طراحان مختلف طراحی شود.

همچنین از استان‌های مختلف نیز باید در طراحی سؤالات سهیم باشند و سؤالات باید از حیث استاندارد و تحلیل‌های مدیریت آموزشی استاندارد باشد و طراحی سؤالات اعم از چند گزینه‌ای، پاسخ کوتاه و یا تشریحی به‌گونه‌ای باشد تا تصحیح اوراق توسط معلمان یکدست باشد.

 وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به تشکیل مرکز آزمون جدید در وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: شبکه اینترانت آموزش و پرورش را نیاز داریم که بتوانیم روی وب تبادل اطلاعات کنیم.

همچنین باید تحلیل‌های آماری را به‌طور اتوماتیک روی نمرات انجام دهیم که این کار نیاز به نرم‌افزار دارد.

کد خبر 65988

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز