«مایکل مور» کارگردان مستندساز آمریکایی با انتشار پیامی در اینستاگرام به حمله نظامی روسیه به اوکراین واکنش نشان داد.

مایکل مور

به گزارش همشهری آنلاین، مایکل مور در صفحه اینستاگرام خود چند تصویر از سریال «چرنوبیل» (Chernobyl) به اشتراک گذاشت و نوشت: «آه، چرنوبیل. یکی از شگرف‌ترین لحظات تاریخ اوکراین وقتی که بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بود. خوب است که می‌بینیم روسیه دوباره کمک می‌کند. البته که روسیه باید خشمگین شود اگر اوکراین را بخشی از ناتو کنیم. یعنی ما چه واکنشی نشان می‌دادیم اگر شوروی مکزیک یا کانادا را عضوی «پیمان ورشو» می‌کرد. یا اگر روسیه سعی می‌کرد موشک‌های هسته‌ای در کوبا مستقر کند. طاقت نمی‌آوردیم!

همه جنگ‌ها را متوقف کنید. هیچ نیروی آمریکایی در هیچ‌جا مستقر نشود. پوتین – به کمی مشاوره روانی نیاز دارید. مردم کشور شما بزرگ‌ترین فداکاری‌ها را در جنگ جهانی دوم کردند – ۲۷ میلیون کشته دادند. بدون شما نمی‌توانستیم هیتلر را شکست دهیم. ما در این کشور هیچ‌گاه به اندازه کافی قدردان تلفات و رنج‌های شما نبودیم. و بعد خدا را شکر بابت گورباچف نابغه که به «جنگ سرد» و تهدید نابودی هسته‌ای میان ما پایان داد.

امروز ترجیح می‌دهم به همه خیرهایی که روسیه به دنیا رسانده فکر کنم. بنابراین دست بردارید. محض رضای خدا قرن بیست و یکم است. عمل شما بسیار کهنه و عجیب و منسوخ است. شما دیگر در کاگ‌ب نیستید. پیراهنتان را در بیاورید، به سونا بروید، و بعد اسب‌سواری کنید. اوکراین به ناتو ملحق نخواهد شد. مردم ایالات متحده از جنگ خسته شده‌اند و ما در مقابل دولت‌مان می‌ایستیم. سزار مرده است. برنخواهد گشت. مارکس اگر بود در مورد ثروت‌اندوزی شما و کاپیتالیسم دولتی و الیگارش‌ها چه می‌گفت؟ متوسط طول عمر یک مرد روس ۶۲ تا ۶۸ سال است. روی این موضوع تمرکز کنید.»

واکنش کارگردان مشهور هالیوود در پی حمله روسیه به اوکراین

کد خبر 660066

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha