شنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پس از آخرین مناظره تلویزیونی در نظرسنجی‌ها پیشرفت کرده است.

خبرگزاری اتریش از واشنگتن گزارش داد، جان زاگبی، پژوهشگر افکارسنجی روز شنبه 27 مهر با انتشار تازه‌ترین نتایج نظرسنجی که به درخواست خبرگزاری رویترز و سی – اسپن انجام گرفت، گفت این نتایج اخیر به وضوح نشان می‌دهد جان مک‌کین رای جلب کرده است.

در این نظرسنجی که بلافاصله پس از مناظره روز چهارشنبه انجام شد، مک‌کین توانست بهتر از باراک اوباما، رقیب دمکراتش ظاهر شود.

48 به 44 درصد
بر اساس این نظرسنجی، اوباما توانست برتری دو تا شش درصدی خود را که بر مبنای نظرسنجی‌های گذشته به 12 درصد رسیده بود، حفظ کند. زاگبی اعلام کرد، تازه‌ترین آمار نشان از پیشروی مک‌کین از روز پنجشنبه دارد. نتایج روز شنبه کسب 48 درصد آرا را برای اوباما و 44 درصد آرا را برای نامزد جمهوری‌خواهان پیش بینی می‌کند. علاوه بر این به نظر می‌رسد حمایت از مک‌کین در اردوگاه محافظه‌کاران تقویت شده است.

91 درصد جمهوری‌خواهان از او اعلام حمایت کرده‌اند. اوباما هم موافقت 88 درصد هم‌حزبی‌هایش را به دست آورده است. در میان رای‌دهندگان مستقل هم این دمکرات از برتری 16 درصدی برخوردار است. بسیاری از کارشناسان، آرای این گروه از رای‌دهندگان را در انتخاباتی که حدود دو هفته دیگر برگزار می‌شود، تعیین‌کننده می‌دانند.

اوباما به خاطر بحران مالی گوی سبقت را از رقیبش ربود. نگرانی از ضعف اقتصادی برای بسیاری از آمریکایی‌ها، مهم‌ترین موضوع انتخابات ریاست جمهوری چهارم نوامبر آمریکا است.

کد خبر 66065

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز