اگر می‌خواهید در این روزها که صدای قدم های بهار شنیده می‌شود برای استقبال از سال نو و خرید به بازار تهران در خیابان ۱۵ خرداد بروید حتماَ پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنید و اگر از ساعت کاری بازار اطلاع ندارید این مطلب کاربردی به کارتان می‌آید.

محله

همشهری آنلاین - سحر رمضانعلی‌پور: ساعت کاری بازار بزرگ تهران روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷ است. البته مغازه‌های بیرونی بازار تا ساعت ۲۰ نیز دایر هستند. ساعت کاری مغازه‌های داخل بازار روزهای پنجشنبه‌ تا ساعت ۱۴ و مغازه‌های بیرون بازار تا ساعت ۱۷ است. روزهای جمعه و ایام تعطیل رسمی، بازار بسته است اما برخی از پاساژهای اطراف بازار باز هستند.

بازار تهران چند ورودی دارد که شما از مسیرهای مختلف می‌توانید به آن‌ برسید. اگر از ایستگاه متروی ۱۵خرداد پیاده شدید به‌سمت سبزه‌میدان حرکت کنید. این مسیر جذابیت‌های خود را دارد و فروشندگانی را خواهید دید که به فروش آجیل و خشکبار و... مشغول هستند. از جلوی بازار رضا هم عبور می‌کنید که به فروش پوشاک زنانه اختصاص دارد. اگر می‌خواهید از خیابان مصطفی خمینی به بازار بروید کافی است وارد بازار سرپولک شوید که شما را به بخش شرقی بازار می‌رساند.

سبزه میدان در شمال بازار قرار دارد و به‌نوعی نقطه آغاز بدنه اصلی بازار به حساب می‌آید و در اطراف آن فرش، لوازم دکوراسیون داخلی خانه، غذاهای سنتی و فست‌فود و طلا و جواهر به فروش می‌رسد. قدمت سبزه میدان به اوایل عصر صفوی برمی‌گردد؛ زمانی که  امیرکبیر دستور ایجاد تغییرات وسیعی در این محدوده را داد و سبزه میدان شکل گرفت. درباره دلیل نامگذاری اش هم بدانید که چون در عصر زندیه و اوایل قاجار از این محدوده برای کاشتن سبزی خوردن استفاده می‌کردند به‌عنوان سبزه میدان شناخته شد.

اگر قصد خرید لباس‌های زنانه مانند شال، روسری، دستکش، کلاه و... را دارید به بازار جعفری بروید. برای خرید طلا و جواهر هم بازار زرگرها مکان مناسبی است که معمولاَ نسبت به طلافروشی‌های دیگر اجرت ساخت پایینی دریافت می‌کنند. لوازم زیبایی و آرایشی را هم از کوچه مروی خریداری کنید.

سرای مشیر خلوت مرکز فروش کیف، کوله پشتی و چمدان است. البته بیشتر فروشگاه‌های این سرا عمده‌فروش هستند. بازار بین الحرمین یکی از بازارهای اصلی است که به آن بازار لوازم تحریر هم می‌گویند. انواع خودکار، روان‌نویس، دفتر، مداد رنگی و سایر لوازم تحریر مورد نیاز را با قیمت مناسب می‌شود از این بازار خریداری کرد.

پاساژ رضا سال ۱۳۸۰ با زیربنایی به وسعت ۱۰ هزار مترمربع در ۵ طبقه و حدود ۶۰۰ واحد تجاری ساخته شد. این مرکز خرید بزرگ در نزدیکی بازار بزرگ قرار دارد و به پاساژ کویتی‌ها نیز مشهور است. انواع پوشاک و کیف و کفش، بدلیجات، لوازم ورزشی، لوازم خانگی و لوازم آرایشی و بهداشتی را در این پاساژ می‌توانید تهیه کنید. بیشتر اجناس و پوشاکی که در فروشگاه‌های این پاساژ ارائه می‌شوند زنانه هستند. پاساژ چهارسوق هم در خیابان بازار مسگرها واقع شده و یکی از ۸۲ بازار و مرکز خریدی است که در بازار بزرگ تهران قرار دارد.

دیگر سراها عبارتند از ابوتراب، اسلامی، امیرکبیر، بوعلی، تهرانچی، جواهریان، دالان‌دراز، دلگشا، شیخ جعفر، قدیانی، کرباسی، گلشن‌شکن، مصباح، مهدی‌زاده، میرزا اسماعیل، نو قزوینی‌ها، وزیری، یزدی‌ها و ... پاساژهای دیگر بازار اینها هستند: احمدی، آزادی، اسلامیه، ایران‌یراق، جعفری، دربنده، شمس، صدقیانی، کاووسی، مهتاش، وحدت، مهدی و ... به بازارها و بازارچه های امیر، بین‌الحرمین، خلیج فارس، دروازه نو، زرگرها، عباس‌آباد، کیلویی‌ها، مسجد جامع، مسگرها، نجارها و... هم می‌توانید سر بزنید. تیمچه‌های حاجی ابوتراب، باوفا، فرد، ‌توجه، ملاعلی کنی و مجتمع های تجاری ایران، پوشاک کویتی‌ها، توحید، خیام، سرپولک، قائم، گلستان، میلاد و... هم در بازار تهران پذیرای شما هستند.

کد خبر 660672

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha