درحالی که شهردار خرسون در فیسبوک به‌صورت تلویحی تصرف این شهر جنوبی را به دست نیروهای روسیه را تایید کرده است، وزارت دفاع آمریکا می‌گوید، نمی‌تواند سقوط شهر را تایید کند!

خرسون

به گزارش همشهری آنلاین، وب‌سایت شبکه خبری بی‌بی‌سی، با انتشار دو خبر پیاپی، ابتدا به نوشته‌های شهردار خرسون پرداخت.

بی‌بی‌سی نوشت: «به نظر می‌رسد شهردار خرسون می‌گوید که این شهر در جنوب اوکراین به دست نیروهای روسیه افتاده است.

ایگور کولیخائف در پیامی که روز چهارشنبه در فیسبوک منتشر کرد، نوشت که امروز بازدیدکنندگان مسلحی در شورای شهر حضور داشتند و او به سربازان گفته بود، ما نیروهای مسلح اوکراینی در شهر نداریم؛ فقط غیرنظامیان و افرادی که می‌خواهند زندگی کنند، اینجا هستند!»

کولیخائف نوشت که نیروهای روسیه از ساعت ۲۰:۰۰ تا ۰۶:۰۰ به وقت محلی  مقررات منع آمد و شد اعمال کرده‌اند. او گفت که خودروهای حاوی مواد غذایی، دارو و برخی تجهیزات دیگر اجازه ورود به شهر را خواهند داشت.

کولیخائف گفت: «تا اینجا اینطور است. پرچم اوکراین بالای سر ماست و برای حفظ آن، باید این شرایط رعایت شود. من هنوز چیز دیگری برای ارائه ندارم.»

البته بی‌بی‌سی به این نکته اشاره کرده که نمی‌تواند به طور مستقل این بیانیه را تأیید کند. اما آنها در خبر بعدی از قول وزارت دفاع آمریکا آورده‌اند که نمی‌شود تایید کرد که خروسن به تصرف نیروهای روسیه درآمده باشد.

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا بر اساس اطلاعات به‌دست آمده از ماهواره‌های این کشور مدعی شد، پیشروی نیروهای ارتش روسیه به سمت کی‌یف متوقف شده است.

او بهه خبرنگاران گفت: «ما معتقدیم روس‌ها در حال تجدید قوا و ارزیابی مجدد پیشرفت‌هایی هستند که تاکنون به دست نیاورده‌اند.»

کد خبر 661341

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha