۴۰۰ هزار نفر از جمعیت تهران، شبکه‌های مجازی محلی پایتخت را فالو کرده‌اند.

تهران

همشهری آنلاین_سحر جعفریان: شهر تهران، ۳۵۷ محله دارد که از این تعداد، ۲۸ محله، کانال رسانه‌ای_مجازی اختصاصی خود را از سال‌ها پیش راه اندازی کرده‌ و به تولید محتوای محلی پرداخته‌اند. ۲۸ رسانه محلی که در حال حاضر، ۴۰۰ هزار نفر، آنها را به طور مستمر دنبال می‌کنند.

فالوئرانِ محله‌های تهران | چند محله پایتخت شبکه اجتماعی دارد ؟ | کانال‌های رسانه‌ای محلی پرمخاطب

این رسانه‌ها از سال ۱۳۹۷ عضو مجمع غیردولتی رسانه‌های محلی تهران شده‌اند که «مهدی ثنایی» موسس این مجمع در این ارتباط می‌گوید: «از حدود سال ۱۳۹۷، ایده راه‌اندازی مجمع رسانه‌های محلی تهران را با همکاری برخی از مدیران شبکه‌های مجازی محلی، اجرایی کردم.مجمعی که به طور مستقل فعالیت می‌کند و زیر نظر نهاد یا سازمانی نیست.

البته که بارها سعی داشته‌ایم با نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی مختلف در حوزه رسانه و خبر تعامل داشته باشیم تا هم وظایف یک مجمع رسانه‌های مجازی محلی را به درستی انجام دهیم و هم از امکانات و شرایط رسمی و فراگیر آن در ارائه اخبار، برخوردار باشیم ولی تاکنون این تعامل برقرار نشده است.»

او همچنین ادامه می‌دهد:« این مجمع از همان ابتدای تاسیس، پایش و شناسنامه‌دار کردن رسانه‌های محلی، هدف‌گذاری در سایه قوانین حوزه رسانه، برگزاری دوره‌های آموزشی تولید محتوا ویژه مدیران شبکه‌ها، کیفیت بخشی به داده‌ها و محتواهای محلی و منطقه‌ای را در دستور کار خود قرار داد.»

طبق آمار ثبت شده(تعداد مخاطبان و پیام‌های دریافتی) در مرکز اطلاعات مجمع، کانال‌های محلی «فلاح اوشاخلاری»، «حکیمیه نیوز» و «تهرانسر نیوز» از بیشترین میزان تأثیرگذاری و ضریب نفوذ در مخاطب برخوردار هستند.

ثنایی، ادامه می‌دهد: «کانال‌های مجازی محلی ظرفیت‌های اثبات شده‌ای هستند که می‌توان از آنها در راستای توسعه پایدار شهر و محله بهره گرفت. تجربه، ثابت کرده‌است که این کانال‌ها به طور معمول در محله‌هایی شکل می‌گیرند و رشد می‌کنند که تعلق خاطر و هویت تاریخی و اجتماعی از ویژگی‌های بارز آن محله محسوب شود و البته نباید از تلاش مدیران این کانال‌ها که اغلب بومی محله به شمار می‌آیند، غافل ماند.»

تعداد فالوئران رسانه‌های مجازی محلی تهران نسبت به سال گذشته، ۲۹ درصد افزایش داشته که این رقم به نحوه برخورداری و دسترسی ساکنان محله‌ها به فضای مجازی نیز بستگی دارد.

کد خبر 661475

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha