آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه در گزارشی مدعی شد میزان ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران به پانزده برابر بیشتر از سقف تعیین شده در توافق هسته‌ای (برجام) رسیده است.

رافائل گروسی

به گزارش  همشهری آنلاین به نقل از فارس، به نوشته خبرگزاری «اسوشیتد پرس»، ایران حدوداً ۳۳.۲ کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده تا غنای ۶۰ درصد ذخیره کرده که نسبت به ماه نوامبر ۱۵.۵ کیلوگرم افزایش یافته است.

در این گزارش ادعا شده، آژانس به‌خاطر محدودیت‌هایی که تهران از سال گذشته برای ناظرانش در تأسیسات هسته‌ای ایران ایجاد کرده قادر نیست میزان دقیق این ذخایر را برآورد کند.

آژانس همچنین مدعی شده که تا نوزدهم فوریه سال جاری میلادی (دو هفته  قبل) کل ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران به ۳۱۹۷.۱ کیلوگرم رسیده است که افزایشی ۷۰۷.۴ کیلویی همراه بوده است.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه» در این گزارش آمده است که میزان اورانیوم غنی‌شده توسط ایران، به پانزده برابر حد مجاز در برجام رسیده است.

این گزارش آژانس در حالی منتشر شده است که طرف‌های برجام و آمریکا که از این توافق خارج شده است، در حال مذاکره بر سر رفع تحریم‌ها در وین هستند.

کد خبر 661502

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • محمد از ایران بزرگ IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    5 4
    در نهایت تمام موجودی اورانیوم غنی شده کشور را به خاک روسیه انتقال خواهند داد، بدون اینکه هیچ تضمینی برای برای بازگرداندن معادل آن یا دریافت پول آن دریافت کنند،
  • فردا IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    4 1
    قابل توجه مردمی که حق مسلم زندگی و آسایش را براشون با حق مسلم انرژی هسته ای جایگزین کردند .
  • سعید IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    12 0
    فقط بمب درست کنید تا در آینده از خاک ایران دفاع کنیم