همشهری آنلاین: طرفداران رهبر زندانی "پ.ک.ک" در پی ادعاهای "احمد ترک" رهبر حزب "حرکت جامعه دمکراتیک" مبنی بر تهدید به مرگ اوجآلان، در هفت شهر ترکیه تظاهرات کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری ترکیه، طرفداران اوجآلان در شهرهای استانبول، آدانا، شانلی عرفا، حکاری، مرسین، باتمان و دیاربکر، روز گذشته ( 27 مهر9 در حمایت از وی تظاهرات کردند.

بر اساس این گزارش، تظاهرات در این شهرها همچنین صحنه درگیری تظاهرکنندگان با نیروهای امنیتی ترکیه بود و مغازه‌ها در برخی از شهرها از جمله شهرهای باتمان و حکاری به هنگام تظاهرات تعطیل شده بود و تظاهرکنندگان با روشن کردن آتش و حمل پوسترهایی از اوجآلان، از وی حمایت کردند.

احمد ترک دو روز پیش گفته بود که نیروهای امنیتی در زندان اوجالان را مورد ضرب و شتم قرار داده و تهدید به مرگ کرده اند.

از سوی دیگر "دنگیر میز محمد فرات" معاون حزب "عدالت و توسعه" (آک)" در یک اقدام بی سابقه روز گذشته با سه تن از مسئولین حزب "حرکت جامعه دمکراتیک" از جمله " احمد ترک " در یک رستوران در آنکارا دیدار و مذاکره کرد.

منابع خبری ترکیه با اعلام خبر این دیدار گفتند که دیدار یاد شده با اطلاع "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه انجام شده و در این دیدار ادعاهای "احمد ترک"‌ در مورد عبدالله اوجآلان مورد بررسی قرار گرفته است.

چندی پیش نیز اعلام شد که اوجالان به سرطان پروستات مبتلا شده است.

کد خبر 66167

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز