آیین نام گذاری یکی از بزرگترین بوستان‌های غرب تهران واقع در ضلع غربی دریاچه شهدای خلیج فارس با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران، مدیران شهری، شهروندان و نماینده سمن‌ها با شعار «هر سمن یک درخت» برگزار شد.

بوستان سمن

به گزارش همشهری آنلاین، براساس  نظر شورای اسلامی شهر تهران، بوستان راز هستی در ضلع غربی دریاچه شهدای خلیج فارس به نام سمن‌ها (سازمان‌های مردم‌نهاد) نامگذاری شد.

این نام‌گذاری در آستانه روز درختکاری با حضور زهرا شمس احسان و سید احمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران، وحید رضا محمدی شهردار منطقه ٢٢، نماینده سازمان‌های مردم‌نهاد و مدیران شهری صورت گرفت.

«وحیدرضا محمدی» شهردار منطقه٢٢ درباره نامگذاری این بوستان گفت : «تشکل‌های مردمی در حوزه محیط‌زیست و فضای سبز پایدار در این منطقه فعالیت قابل توجهی دارند. در همین راستا طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران نام بوستان راز هستی در ضلع غربی دریاچه شهدای خلیج فارس به نام سمن‌ها (سازمان‌های مردم‌نهاد) تغییر نام پیدا خواهد کرد تا به نوعی از زحمات و تلاش فعالان این حوزه تقدیر شود.

یکی از اقدامات سمن‌ها در این منطقه توجه به فضای سبز شهری در نگهداشت و توسعه است که در این ایام کاشت نهال‌های گوناگون در بوستان‌ها از جمله بوستان جنگی چیتگر، لتمان کن، خرگوش دره و ارتفاعات البرز به عنوان کمربند سبز تهران صورت گرفته است. »

«سمن ها» جایگزین «باغ راز هستی» شد


او در ادامه به وسعت این بوستان اشاره کرد و گفت: «این بوستان در مساحت۱۸ هکتار با گونه‌های گیاهی بسیار متنوع از درخت و درختچه کاج تهران، سرو نقره‌ای، زبان گنجشک، اقاقیا، بلوط، ارغوان، زیتون تلخ، جی‌ام بید فری، انواع رز، مرکبات (پرتقال)، پائولونیا و رز رونده است.


اکنون سرانه فضای سبز ١٣٦ مترمربع برای هر نفر است که نسبت به سایر مناطق شهر تهران از سرانه قابل توجهی برخوردار است که با توسعه فضای سبز سرانه بیشتری در آینده برای ساکنان محله های غربی تهران به وجود خواهد آمد.

کد خبر 661844

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha