نیکولاس مادرو، رئیس‌جمهور ونزوئلا به دنبال مذاکرات اخیر با مقامات ارشد آمریکایی به بهبود روابط با آمریکا ابراز علاقه کرد.

Maduro

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس مادورو این موضع‌گیری را در دیداری با اعضای کابینه‌اش که در ساعت پایانی روز دوشنبه که از تلویزیون این کشور پخش شد، بیان کرد، اما به جزئیاتی از مذاکراتش با هیات آمریکایی اشاره نکرد.

اما آنچنانکه از سخنان او برمی‌آمد او علاقمند است درخواست آمریکا را برای از سرگیری مذاکرات با مخالفانش به عنوان گام اول برای برداشته شدن تحریم‌های آمریکا که سال‌هاست بر این کشور عضو اوپک  اعمال شده است، بپذیرد.

مذاکرات اخیر میان آمریکا و ونزوئلا اندکی بیش از سه سال پس از قطع روابط میان دو کشور و به رسمیت شناخته شدن رهبر مخالفان، خوان گایدو به عنوان رهبر مشروع این کشور بوسیله دولت ترامپ انجام می‌شود.

این مذاکرات پس از ماه‌ها گفتگوهای غیررسمی بدون‌سروصدا از طریق واسطه‌ها- لابی‌گرهای آمریکایی، دیپلمات‌های نروژی و مدیران شرکت‌های بین‌المللی نفت- انجام گرفت که از جو بایدن می‌خواستند کارزار ناموفق «فشار حداکثری» برای سرنگونی مادورو را که از دوران ترامپ باقی مانده بود، پایان دهد. 

ونزوئلا متحد اصلی پوتین در آمریکای لاتین و یک صادرکننده عمده نفت است. ورود مجدد ونزوئلا به بازار انرژی آمریکا می‌تواند اثرات تحریم احتمالی واردات نفت روسیه را کاهش دهد. 

کد خبر 662717

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر GB ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    0 0
    ونزوئلا زیر فشار تحریم خرد شده و بیش از این تحمل ندارد. اینکه ما توانسته ایم فشار های حداکثری جهانخوار را اکثراً بی اثر کنیم و سربلند باشیم نشانگر شکست ناپذیری ایران و ایرانی است.