کیم جونگ اون رهبر کره‌شمالی روز پنجشنبه اعلام کرد که این کشور در سال‌های آینده تعدادی ماهواره شناسایی را برای ارائه اطلاعات لحظه‌ای در مورد اقدامات نظامی ایالات متحده و متحدانش پرتاب خواهد کرد.

کیم جونگ اون

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، خبرگزاری دولتی KCNA گزارش داد، کیم در حین بازرسی از اداره ملی توسعه هوافضای کره‌شمالی گفته ست که تعداد زیادی از ماهواره‌های شناسایی نظامی در مدار قطبی خورشیدآهنگ در دوره یک برنامه پنج ساله اعلام شده در سال گذشته، قرار خواهند گرفت.

این خبرگزاری نوشت: «او خاطرنشان کرده که هدف از توسعه و بهره‌برداری از ماهواره شناسایی نظامی ارائه اطلاعات به موقع به نیروهای مسلح کره‌شمالی در مورد اقدامات نظامی علیه آن توسط نیروهای متجاوز امپریالیسم آمریکا و نیروهای دست‌نشانده آن در کره جنوبی، ژاپن و اقیانوس آرام است.»

به گفته کارشناسان، به نظر می‌رسد کره‌شمالی در حال آماده شدن برای پرتاب یک ماهواره شناسایی است که می‌تواند به اندازه آزمایش‌های تسلیحاتی این کشور قادر به حمل کلاهک هسته‌ای بحث برانگیز نیز باشد، زیرا از همان فناوری ممنوعه موشک‌های بالستیک استفاده می‌کند.

کره‌شمالی می‌گوید که دو آزمایش از سیستم‌های ماهواره‌ای را در ۲۷ فوریه و ۵ مارس انجام داده است. مقامات کره‌جنوبی، ژاپن و ایالات متحده می گویند که این آزمایش‌ها شامل پرتاب موشک‌های بالستیک بوده است.

ارتش ایالات متحده روز پنجشنبه (امروز) اعلام کرد که نظارت و جمع‌آوری اطلاعات در دریای زرد را افزایش داده است.

ایالات متحده همچنین اعلام کرد که آمادگی دفاع موشکی بالستیک خود را پس از افزایش قابل توجه آزمایش‌های موشکی کره‌شمالی افزایش داده است.

به گزارش KCNA، کیم از کار ماهواره‌ای نه تنها در مورد جمع‌آوری اطلاعات، بلکه حفاظت از حاکمیت و منافع ملی کره‌شمالی، استفاده از حقوق قانونی آن برای دفاع از خود و ارتقای اعتبار ملی دفاع کرد.

بیشتر بخوانید:

KCNA نوشت: «او تاکید کرد که این پروژه فوری برای تکمیل ظرفیت آمادگی جنگی کشور از طریق بهبود بازدارندگی جنگی کشورمان، وظیفه انقلابی عالی است؛ یک وظیفه در اولویت سیاسی و نظامی که حزب و دولت ما بیشترین اهمیت را برای آن قائل است.»

کد خبر 663071

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha