ولادیمیر زلنسکی با حضوری غافلگیرکننده در مراسم گرمی سخنانی از پیش ضبط شده ارائه کرد اما او تنها سیاست‌مدار مطرح در این مراسم نیست.

زلنسكي در گرمي

همشهری آنلاین، فاطمه عباسی: ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، در مراسم گِرمی، اسکار موسیقی، حضوری غافلگیرکننده داشت و خواستار حمایت از کشورش شد. وی با مخاطب قرار دادن هنرمندان برجسته صنعت موسیقی از آنها خواست که سکوتی را که جنگ به وجود آورده است را با موسیقی پر کنند.

زلنسکی پیام از پیش ضبط شده خود را قبل از اجرای آهنگ «آزاد» از جان لجند که هنرمندان اوکراینی تبار، میکا نیوتن، خواننده، سیوزانا ایگلیدان، نوازنده و لیوبا یاکیمچوک، شاعر به آن پیوستند، ارائه کرد. زلنسکی گفت: «چه چیزی بیشترین تضاد را با موسیقی دارد؟ سکوت شهرهای ویران شده و مردم کشته شده.»

زلنسکی با اشاره به موزیک «لجند» که آزادی نام دارد گفت: «ما از آزادی خود برای زندگی کردن، عشق ورزیدن و رساندن صدا [ی مظلوم به جهان] استفاده می‌کنیم... سکوت را با موسیقی خود پر کنید، امروز این کار را انجام دهید و داستان جنگ را بگویید.»

اگرچه حضور او در بزرگترین شب موسیقی در آمریکا بی سابقه بوده و توجه رسانه‌ها را به خوبی به خود جلب کرد اما مراسم سال ۲۰۱۷ گرمی به عنوان سیاسی‌ترین جشن موسیقی یاد می‌شود؛ در این مراسم که در روزهای ریاست جمهوری ترامپ برگزار شد، هنرمندان بسیاری از جمله جیمز کوردون و بوستا رایز صدای نظرات سیاسی خود را در اعتراض به وقایع روز به گوش جهانیان رساندند.

برخی چهره‌های سیاسی نیز حتی برنده جایزه شده‌اند، باراک و میشل اوباما، بیل و هیلاری کلینتون هر یک گرمی را به خانه برده‌اند. جیمی کارتر، رئیس جمهور سابق آمریکا و برنی سندرز، نماینده آمریکایی نیز نامزد دریافت گرمی بودند و شاید بتوان مراسم گرمی را یکی از سیاسی‌ترین جشن‌های بین‌المللی موسیقی دانست که به تمام چهره‌ها فرصت حضور و دیده شدن می‌دهد.

تصاویر | داستان تندیس‌های مشهور جشنواره‌های بین‌المللی فیلم | جایگاه سیمرغ ایرانی در جهان | از الماس‌های کن تا تندیس طلایی هند

کد خبر 667491
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار موسیقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha