لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد همه دارایی‌های بزرگترین بانک روسیه را مسدود و همه واردات نفت و زغالسنگ ار روسیه را تا پایان سال متوقف خواهد کرد.

Sberbank

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین انگلیس همچنین تحریم‌های بر ضد هشت ثروتمند بانفوذ یا اُلیگارش روس شامل موشه کانتور، بزرگترین سهامدار شرکت تولید کود «آکرون» و آندر گوریو، بنیانگذار یک شرکت تولید کود دیگر که دستیار نزدیک ولادیمیر پوتین توصیف شده است، وضع خواهد کرد.

سایر افراد تحریم‌شده شامل سرگئی سرگیوویچ ایوانوف، رئیس «آلروسا»، بزرگترین شرکت تولیدکننده الماس جهان و لئونید میخلسون، بنیانگذار و مدیرعامل «نواتک»، شرکت روسی تولید گاز با ارزش خالص ۱۸ میلیارد پونده هستند.

این اعلام همگام با اقدامات مشابه بوسیله متحدان اروپایی شامل اتحادیه اروپا است که واردات زغالسنگ روسیه را ممنوع کرده است. آمریکا به همراه انگلیس نیز تحریم‌هایی بر ضد «اسبربانک»، بزرگترین بانک روسیه وضع کرده است.

انگلیس همچنین دارایی‌های اسبربانک و کردیت بانک مسکو را مسدود و ممنوعیت فوری بر همه سرمایه‌گذاری جدید خارجی در روسیه اعمال خواهد کرد که در سال ۲۰۲۰ ارزشی معادل ۱۱ میلیارد دلار داشتند.

در بیانیه مربوط به تحریم‌ها آمده است که انگلیس تا پایان سال ۲۰۲۲ همه وابستگی‌اش به زغالسنگ و نفت روسیه پایان خواهد داد و وعده داده شده که وارادات گاز نیز «هر چه زودتر پس از آن» قطع شود.

انگلیس همچنین ممنوعیت صادراتی بر تجهیزات کلیدی پالایش نفت و نیز ممنوعیت واردات فراورده‌های آهن و فولاد روسیه را اجرا خواهد کرد.

کد خبر 668175

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha