یک مقام حماس گفت که مقاومت در خصوص هرگونه تعرض اشغالگران به مسجد الاقصی و همچنین اردوگاه جنین پیام هشدار خود را به میانجی مصری ابلاغ کرده است.

تعرض اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، «زاهر جبارین» عضو دفتر سیاسی حماس در گفت‌وگو با شبکه المیادین با تاکید بر وحدت گروه‌های مقاومت جنین در مقابله با رژیم صهیونیستی گفت: حماس در سطوح بالای رهبری این جنبش در حال پیگیری اوضاع در جنین است و هر گونه تحرکی از سوی دشمن را زیر نظر دارد.

او همچنین با اشاره به برنامه صهیونیست‌ها برای یورش به مسجد الاقصی در پانزدهم ماه مبارک رمضان گفت: این خطرناک‌ترین کاری است که دشمن صهیونیستی می‌تواند مرتکب شود.

جبارین تصریح کرد: ما نیرو و تجهیزات خود را برای مقابله با دشمن آماده کرده‌ایم و آن قدر توان داریم که شش ماه متوالی نبرد کنیم. ما بیش از هفت دهه است که این نبرد را به راه انداخته‌ایم؛ زیرا رژیم اشغالگر مردم ما و دلاورمردان ما و اسرای ما را زندانی کرده و در همه شهرهای کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی سال ۱۹۴۸ و نوار غزه هموطنان ما را به قتل می‌رساند و هر جنایت ممکنی را مرتکب می‌شود.

این مسئول حماس گفت: ما در بالاترین سطح رهبری گروه‌های مقاومت و در اتاق عملیات مشترک، پیگیر اوضاع کنونی در سرزمین‌های فلسطینی هستیم .

او درباره اوضاع وخیم اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی نیز گفت: پنج هزار اسیر در زندان‌های رژیم اشغالگر به سر می‌برند که برخی از آنها ۴۸ سال است که در حبس هستند. هم اکنون ۵۰۰ اسیر فلسطینی بی هیچ گناه و تفهیم اتهامی در بازداشت اداری هستند. بیش از ۲۰ اسیر هم دچار بیماری سرطان هستند و در زندان با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.

جبارین گفت: رژیم اشغالگر بهای رفتار خود با اسرا را خواهد دید و ما روز به روز و شب به شب پیگیر پرونده اسرا هستیم.

شبکه المیادین همچنین به نقل از منابع ویژه مقاومت اعلام کرد: مقاومت پیام‌هایی را به مصر انتقال داده مبنی بر اینکه برگزاری مراسم دینی یهودیان و ذبح قربانی در داخل مسجد الاقصی عبور از خطوط قرمز است و باعث انفجار اوضاع می‌شود.

این منابع گفتند: مقاومت به مصری‌ها پیام داده که اسرائیل گمان نکند اگر تسهیلاتی را برای نوار غزه(از نظر گشایش گذرگاه‌ها) قائل می‌شود، مقاومت از آنچه که این رژیم بر سر قدس اشغالی و کرانه باختری می‌آورد چشم پوشی می‌کند و این ارزیابی اشتباه دشمن است.

منابع المیادین گفتند که گروه‌های مقاومت به دشمن پیام داده‌اند که باید مانع هر گونه اقدام تحریک‌آمیز در قدس و مسجد الاقصی توسط شهرک نشینان صهیونیست شود تا اوضاع متشج نشود.

این گروه‌ها همچنین تاکید کردند که عبور از خطوط قرمز در اردوگاه جنین به معنای صاعقه‌ای است که اوضاع را در میادین مختلف منفجر خواهد کرد.

کد خبر 669261

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha