رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از مخالفت پلیس با برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطبی نظیر کتاب در محل‌هایی نظیر مصلی و نمایشگاه بین‌المللی خبر داد.

سردار حمیدی

به گزارش همشهری آنلاین، سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در تشریح وضعیت ترافیکی پایتخت با آغاز سال جدید گفت: سال ۱۴۰۱ در شرایطی آغاز شد که مدارس و مراکز آموزشی نیز فعالیت خود را به شکل حضوری آغاز کرده بودند و همین موضوع بر روند ترافیک و به خصوص ترافیک صبحگاهی تأثیرگذار بود. یکی از وسایلی که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد تراکم ترافیک در اطراف مدارس است. در این خصوص لازم است خانواده‌ها یکسری موارد را مورد توجه قرار دهند.

حمیدی با بیان اینکه در مدت باقی مانده از سال تحصیلی عدم استفاده از سرویس‌های مدارس از سوی خانواده‌ها قابل پیش بینی بود، افزود: همین موضوع نیز سبب شد تا برخی از والدین از خودروی شخصی برای رساندن فرزندانشان به مدارس استفاده کنند و تعداد خودروهای شخصی در ساعات ابتدایی روز و در هنگام تعطیلی مدارس را در معابر منتهی به آن افزایش داده است.

اهم صحبت‌های رئیس پلیس راهور تهران بزرگ را به نقل از ایسنا در ادامه بخوانید:

* مأموران پلیس در اطراف مدارس مستقر شده و نسبت به روان سازی ترافیک اقدام می کنند.اما لازم است خانواده‌ها نیز یکسری نکات را رعایت کنند از جمله اینکه اگر قصد رساندن فرزندشان با خودروی شخصی را دارند از پارک یا توقف خودرو به شکل دوبله یا حتی سوبله در مقابل مدارس پرهیز کنند. حتما خودرو را در محلی مجاز پارک کرده و مسافتی را نیز با پای پیاده با فرزندشان طی کنند تا او وارد مدرسه شود.

*ما هیچ مشکلی با برپایی نمایشگاه‌های تخصصی و عمومی نظیر نمایشگاه کتاب و... نداریم. اتفاقا از برگزاری هر رویداد فرهنگی هم به شدت استقبال می کنیم اما نباید برگزاری یک نمایشگاه سبب ایجاد مزاحمت برای دیگر شهروندان شود و در روند ترافیک اخلال ایجاد کند.ما بارها در جلسات مختلف تأکید کردیم که باید برای مدیریت ترافیک و همچنین کاهش آلودگی هوا در زمان و محل برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب تجدیدنظر صورت بگیرد و ما در سال گذشته نیز این موضوع را اعلام کردیم و قول‌هایی نیز به ما داده شد.در همین راستا نیز همان طور که پیش از این اعلام کردیم پلیس راهور برای تأمین آرامش و امنیت مردم و کاهش بار ترافیکی با برگزاری هر گونه نمایشگاه پرمخاطب از جمله نمایشگاه کتاب در محل‌هایی نظیر مصلی، نمایشگاه بین المللی و هر نقطه‌ای که برگزاری نمایشگاه سبب اخلال در ترافیک شهر تهران شود، مخالف است و لازم است که مسئولان مربوطه چاره دیگری در این خصوص بیاندیشند.

کد خبر 669557

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha