مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳
۰ نفر

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران از مرمت خانه موزه فروغ و وثوق الدوله خبر داد.

خانه فروغ

به گزارش همشهری آنلاین، محمد مویدی مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در تشریح برنامه های آتی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه یکی از سیاست‌های کلی شرکت حفاظت از خانه‌های تاریخی و مشاهیر در راستای حفظ آثار معنوی و بومی تهران است، گفت: بر همین اساس در سال‌جاری مرمت خانه موزه فروغ فرخزاد و باغ وثوق الدوله در دستور کار ما قرار دارد و طی هماهنگی با شهرداری مناطق ۱۱و ۱۴ براساس اولویت‌ها مرمت خانه موزه فروغ و وثوق الدوله و استاد معین  آغاز می‌شود.

او با اشاره به استقبال چشمگیر مردم از خانه موزه‌ها به خبرگزاری ایسنا، گفت: به دلیل شرایط کرونایی حدود دو سال بازدید از خانه موزه‌ها متوقف شده بود، اما حالا در نوروز شاهد حضور چشمگیر مردم بودیم به گونه ای که از ۴ تا ۱۱ فروردین ماه بیش از سه هزار نفر از خانه موزه های سمین و جلال و اخوان ثالث بازدید کردند که رکورد خوبی در بازدید ثبت شد.

مویدی با بیان اینکه همچنین براساس برنامه ریزی‌ها، در سال‌جاری ساخت پردیس‌های فرهنگی-تفریحی و گردشگری با محوریت خانواده در تهران، به خصوص در جنوب پایتخت ساخته خواهد شد، افزود: در این پردیس‌ها مسئله اصلی ایجاد محیطی برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح است و  سعی شده در طراحی این پردیس‌ها به نیازهای خانواده توجه شود پس در این پردیس‌ها سینما، شهربازی و.... ایجاد خواهد شد.

به گزارش همشهری آنلاین؛ 3 سال پیش، درست زمانی که مالک سابق خانه پدری فروغ قصد تخریب آن را کرده بود، رسانه‌ها به میان آمدند و تلاش کردند روبه‌روی کلنگ‌ها بایستند تا آخرین یادگار فروغ فرخزاد در شهر تهران را از تخریب نجات دهند. شهرداری، سازمان میراث فرهنگی و فعالان مدنی در این حوزه پای دیگر این مطالبه‌گری بودند و همکاری‌های لازم را انجام دادند؛ ماجرا تا جایی پیش رفت که در نهایت مهرماه 1400، خانه پدری فروغ فرخزاد پس از چند سال کش و قوس سرانجام به تملک شهرداری درآمد.

کد خبر 669689

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha