همشهری آنلاین: اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و هند با حضور بیش از 50 مقام سیاسی و اقتصادی دهلی نو شنبه و یکشنبه آینده درتهران برگزار می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر در پانزدهمین اجلاس راه‌های توسعه بیشتر مناسبات و طرح‌ریزی پروژه‌های مشترک بررسی می‌شود.

هیئت هند با حضور وزیر امور خارجه ،5 معاون وزیر،7 مدیرکل و 5 معاون مدیرکل از نمایندگان بخش‌های صنعت و معدن، راه و راه آهن ،همکاری‌های بندری، فن آوری ،علمی، کشاورزی و جهانگردی و توسعه توریسم از بخش دولتی و بیش از 24 فعال اقتصادی ازشرکت‌ها و بانک‌های بزرگ بخش خصوصی هند در زمینه‌های نفت، ساخت پالایشگاه، پتروشیمی، گاز، بانک‌های خصوصی، شرکت‌های کشاورزی و تجار و بازرگانان هندی حضور خواهند داشت.

هیئت هندی در دوره حضور در کشورمان با رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، دبیر شورای عالی امنیت ملی و وزیر نفت و امور خارجه کشورمان هم دیدار و گفتگو خواهد کرد.

همایش چشم انداز روابط ایران و هند با تکیه بر مباحث اقتصادی با سخنرانی وزرای امور خارجه دو کشور و نشست شورای اقتصادی دو کشور با حضور فعالان اقتصادی بخش‌های خصوصی و با حضور وزیر امور خارجه هند و مقامات اقتصادی کشورمان هم برگزار می‌شود.

در این اجلاس زمینه امضای بیش از11 موافقتنامه و یادداشت تفاهم همکاری‌های طرفین فراهم می‌‌شود که از جمله آنها می‌توان به "تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری"، "اجتناب از اخذ مالیات مضاعف" ، "حمل و نقل هوایی" ،موافقتنامه "معاضدت قضایی در زمینه کیفری" و موافقتنامه "استرداد مجرمین " اشاره کرد.

بنا برگزارش سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، امضای یادداشت تفاهم‌های خواهر خواندگی بنادر جواهر لعل نهرو و شهید رجایی‌، همکاری‌های ریلی، همکاری‌های نمایشگاهی، همکاری‌های شهرسازی و همکاری‌های کشاورزی به همراه یادداشت تفاهم پایانی اجلاس نیز زمینه‌های اجرایی کردن چند پروژه زیربنایی و اقتصادی را میان دو کشور فراهم خواهد کرد

کد خبر 67068

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز