داعش مسئولیت حمله تروریستی مسجد شیعیان مزارشریف و نیز انفجار بازاری در ولایت تارابا در نیجریه را بر عهده گرفت.

داعش انفجار مزار شریف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، گروهک تروریستی تکفیری داعش مسئولیت حمله امروز به مسجد شیعیان مزارشریف را برعهده گرفت. حمله تروریستی امروز ۳۰ شهید و ۸۰ زخمی برجای گذاشت.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، گروهک تروریستی تکفیری داعش مسئولیت حمله امروز به مسجد شیعیان مزارشریف را برعهده گرفت.

بر اثر حمله تروریستی امروز به مسجد «سه‌دکان» شهر مزارشریف در شمال افغانستان، ۳۰ تن به شهادت رسیده و ۸۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

تصاویر انفجار خونین در مسجد شیعیان مزارشریف | ۷۰ شهید و زخمی در آمار اولیه

حملات تروریستی از مزارشریف تا نیجریه | داعش مسئولیت پذیرفت

به گفته منابع، این انفجار در هنگام ادای نماز صورت گرفت. این مسجد بزرگترین مسجد شیعیان مزارشریف بوده که در جای پر ازدحامی واقع شده است.

شبکه خبری طلوع نیوز به نقل از مسوولان بهداشتی در مزار شریف گزارش داد که دستکم ۵ شهید و ۶۵ زخمی از انفجار امروز در یک مسجد در شهر مزار شریف به انتقال یافته‌اند. به گفته آنها این آمار در حال تغییر است.

از سوی دیگر نیز برخی منابع اعلام کردند تاکنون ۱۸ تن در این انفجار شهید شده و ۳۰ تن دیگر زخمی شدند.

این حمله در حالی صورت گرفت که دو روز پیش نیز یک مرکز آموزشی شیعیان واقع در غرب کابل مورد حمله تروریستی قرار گرفت که در نتیجه آن ۲۶ دانش آموز شهید شدند.

داعش مسئولیت انفجار در نیجریه را بر عهده گرفت

 گروه تروریستی داعش همچنین مسئولیت انفجار در بازاری در ولایت تارابا در نیجریه را بر عهده گرفت و اعلام کرد که در این انفجار ۳۰ نفر کشته و زخمی شدند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که این انفجار روز سه‌شنبه در شهرک ایواری رخ داد و پلیس نیجریه در ابتدا گفت که سه نفر کشته و ۱۹ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

شمال شرقی نیجریه به ویژه ولایت بورنو و ولایت یوبی از بیش از یک دهه پیش به دست گروه‌های افراطی افتاده است اما در گذشته هیچ حمله‌ای در ولایت تارابا واقع در مرکز نیجریه رخ نمی‌داد.

داعش در بیانیه خود آورده است که «سربازان داعش در مرکز نیجریه» بمبی را در مرکز بازار منفجر کرده و یک تجمع مسیحیان کافر را هدف قرار دادند.

کد خبر 671485

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha